شناسهٔ خبر: 67210465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم|گام به گام برای تعطیلی ۶ واحد کشتارگاه دام سنتی مازندران

ساری- ایرنا- حمزه آقا پور کاظمی مدیر کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه تا کنون ۱۹ واحد کشتارگاه سنتی استان تعطیل و ۶ واحد نیز در حال فعالیت است ،گفت:امسال علاوه بر تعطیلی کشتارگاه سنتی آمل ، توقف فعالیت واحد سنتی رامسر نیز در دستور کار قرار دارد. ۲واحد کشتارگاه صنعتی چالوس و بهشهر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است،همچنین مجوز فعالیت ۲ واحد کشتارگاه صنعتی در قایمشهر و بهشهر صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ،با توجه به تراکم جمعیت و حساسیت و شکنندگی زیست محیطی مازندران،ادامه فعالیت کشتارگاه های سنتی و فرسوده ، ضریب فسادپذیری لاشه های کشتار شده را تا انتقال به بازار مصرف افزایش می دهد.

به اعتقاد کارشناسان بهداشت و دامپزشکی مازندران بسیاری از بیماری های مشترک میان انسان و دام نیز از طریق مصرف فرآورده های دامی بویژه گوشت هایی که به شیوه کاملا غیربهداشتی کشتار و توزیع می شود به افراد جامعه انتقال می یابد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران روز گذشته در بازدید خبرنگاران از واحد کشتارگاه دام صنعتی در بابل با اشاره به استقرار نامناسب کشتارگاه‌های سنتی در داخل شهر توضیح داد: به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی شکایت هایی از سوی مردم دریافت شد که امنیت بهداشتی نداریم.

آقا پور کاظمی درباره تعطیلی کشتارگاه آمل، گفت: این مجموعه با همکاری دستگاه قضایی تعطیل شده و باتوجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای توسعه کشتارگاه‌های صنعتی بقیه واحدهای سنتی به مرور تعطیل می‌شود.

وی تصریح کرد: روند گذر مازندران از کشتارگاه سنتی به صنعتی با همت همه مسوولان دولت سیزدهم مطلوب است.

نظر شما