شناسهٔ خبر: 67210335 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گروه ۷ و حمایت کامل از ماشین کشتار صهیونیست‌ها در غزه

بررسی گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که کشور‌های عضو گروه ۷ خود تامین‌کنندگان اصلی تسلیحات مورد نیاز رژیم صهیونیستی برای قتل‌عام مردم غزه هستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - اعضای گروه ۷، یعنی کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا، کشور‌هایی هستند که طی دهه‌های گذشته همواره خود را به‌عنوان حامیان صلح و حقوق بشر معرفی کرده‌اند. اما با توجه به تحولات دنیای امروز، از جمله جنگ غزه، این پرسش به وجود می‌آید که آیا این کشور‌ها واقعا حامی صلح و حقوق بشر هستند؟

این کشور‌ها که مدعی صلح و حقوق بشر هستند، در آبان ماه ۱۴۰۲، یعنی در نخستین هفته‌های آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حرکتی متحد از رژیم صهیونیستی در مقابل مردم غزه اعلام حمایت کرده بودند.

کشور‌ها عضو بدون اشاره به کشتار فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی مدعی آن‌چه حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود خوانده بودند، شدند.

حمایت کشور‌های غربی از اقدام‌های نظامی رژیم صهیونیستی، که شامل کشتار دسته جمعی غیرنظامیان مسلمان فلسطینی و حمله به نماد‌های اسلامی است، به‌طور قابل توجهی به افزایش احساس‌های ضد غربی در کشور‌های دارای اکثریت مسلمان کمک کرده است. 

حمایت بی‌دریغ این کشورها از رژیم صهیونیستی به پیامد‌های ژئوپلیتیکی قابل توجه و تغییر‌هایی در برداشت‌های بین‌المللی منجر شده است.

اعضای این گروه روز شنبه، ۲۶ خرداد بیانیه‌ای را با محوریت موضوع‌های مختلف صادر کردند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به این بیانیه، گفت: تحقق اهداف متعالی حقوق بشر در عرصه بین‌المللی اکنون با چالش‌های مهمی مواجه است که فوری‌ترین آن بی‌تفاوتی و بی‌عملی سران کشور‌های گروه ۷ نسبت به کشتار نظام‌مند و گسترده فلسطینی‌ها از سوی تنها رژیم آپارتاید جهان، یعنی رژیم اشغالگر و ستیزه‌جوی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی است.

ایتالیا

جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، روز شنبه دوباره از رژیم صهیونیستی حمایت کرد. ملونی بدون اشاره به بیش از ۷ دهه کشتار و نقض حقوق بشر علیه مردم فلسطین، مدعی آغاز جنگ از سوی مقاومت غزه شد.

البته این تنها شیوه حمایت ایتالیا از رژیم صهیونیستی نبوده و این کشور همواره با صادرات تسلیحات از این رژیم حمایت کرده است.

براساس گزارش‌ها، ایتالیا سومین صادرکننده بزرگ تسلیحات به رژیم صهیونیستی است. مجله Altreconomia به نقل از اداره ملی آمار ایتالیا می‌گوید که فروش سلاح و مهمات ایتالیا به اشغالگران در سال گذشته بالغ بر ۱۳.۷ میلیون یورو (۱۴.۸ میلیون دلار؛ ۱۱.۷ میلیون پوند) بوده است.

آمریکا

آمریکا، یکی از اعضای گروه ۷ نیز اصلی‌متحد رژیم صهیونیستی بوده و این رژیم را از انواع حمایت‌ها، از جمله تسلیحاتی و سیاسی بهره‌مند کرده است.

آمریکا ۶۹ درصد از صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده است.

با وجود نقض گسترده قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، جو بایدن در روز‌های پس از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) گفت که آمریکا کمک‌های نظامی بیشتری به این رژیم ارائه می‌کند.

رسانه‌های آمریکا گزارش می‌دهند که دولت جو بایدن بی‌سروصدا بیش از ۱۰۰ محموله نظامی به اراضی اشغالی صادر کرده است.

گفته می‌شود که این محموله‌ها شامل هزاران مهمات هدایت‌شونده دقیق، بمب‌های با قطر کوچک، سنگر شکن و سلاح‌های سبک است.

آمریکا همچنین در عرصه سیاسی نیز از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است. از جمله این حمایت‌ها می‌توان به وتوی قطعنامه‌هایی در شورای امنیت که خواستار توقف جنگ غزه بوده‌اند، اشاره کرد.

همچنین کنگره این کشور طرحی را برای حمایت از رژیم صهیونیستی در مقابل دیوان بین‌المللی کیفری تصویب کرد. براساس این طرح، اعضای دیوان بین‌المللی کیفری که در صدور احکام بازداشت علیه مقام‌های صهیونیست نقش داشته باشند از سوی آمریکا تحریم خواهند شد.

انگلیس

انگلیس یکی دیگر از کشور‌های عضو گروه ۷ است که همواره از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین حمایت کرده است.

این کشور علاوه بر حمایت تسلیحاتی از اشغالگران، همواره از رسانه‌های خود را برای پنهان کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تحریف واقعیت استفاده کرده است.

به تصویر کشیدن جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در رسانه‌های انگلیسی نگرانی‌هایی را در مورد سوگیری و گزارش‌های یک‌طرفه برانگیخته است.

یک مطالعه انجام شده از سوی مرکز نظارت بر رسانه‌ها (CfMM) این موضوع را روشن کرده و نشان می‌دهد که رسانه‌های انگلیسی با روایت‌های دروغین رژیم صهیونیستی موافق هستند.

این گزارش بیش از ۱۸۰ هزار کلیپ ویدیویی و تقریبا ۲۶ هزار مقاله از رسانه‌های مختلف انگلیس را مورد بررسی قرار داده است.

این گزارش الگویی را مشخص می‌کند که در آن ادعا‌های رژیم صهیونیستی اغلب در اولویت قرار می‌گیرند و بر وضعیت اسفبار فلسطینی‌ها سایه می‌اندازند.

آلمان

برلین نیز از ابتدای جنگ غزه حمایت خود را از رژیم صهیونیستی دریغ نکرده است.

آلمان دومین صادرکننده اصلی تسلیحات نظامی به رژیم صهیونیستی است. فروش تسلیحات این کشور اروپایی به رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ به ارزش ۳۲۶.۵ میلیون یورو (۳۵۱ میلیون دلار؛ ۲۸۰ میلیون پوند) بود. این میزان در مقایسه با سال قبل از آن ۱۰ برابر شده است. 

بیشتر مجوز‌های صادراتی پس از آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه صادر شده است.

در اقدام حمایتی دیگر، پارلمان آلمان پیشنهاد حزب سیاسی ائتلاف عقل و عدالت را رد کرد. این پیشنهاد تحت عنوان «هیچ سلاحی برای جنگ غزه ارسال نشود، صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنید» ارائه شده بود.

رژیم صهیونیستی همچنین در روند شکایت آفریقای جنوبی علیه اشغالگران در دادگاه لاهه مورد حمایت آلمان بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما