شناسهٔ خبر: 67210040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از نصف زندانیان مهاباد صاحب شغل هستند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد گفت: بیش از نصف زندانیان واجد شرایط زندان این شهرستان صاحب شغل بوده و دارای منبع درآمد برای خانواده خود هستند.

صاحب‌خبر -

مهراب پوراکبر دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد گفت: در راستای کمک به خانواده زندانیان، زمینه ازدواج از بین افراد واجد شرایط هم در داخل زندان و هم در واحد‌های تولید و کارآفرینی ایجاد شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان اضافه کرد: هم اکنون ۵۰۰ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش خدمات انجمن‌های حمایت از زندانیان این شهرستان هستند و از حمایت‌های مادی و معنوی بهره‌مند می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد ادامه داد: انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان شهرستان مهاباد توسط گروهی از خیران، معتمدان و مسئولان هدایت می‌شود که پایه و بنیان تشکیل این انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان است.

وی اظهار کرد: پارسال حدود ۱۵ میلیارد ریال به خانوار آسیب‌پذیر زندانیان در قالب تامین هزینه‌های درمان، معیشت و کمک‌های موردی هزینه شده است.

پوراکبر در ادامه گفت: این انجمن علاوه بر حمایت از خانواده‌های زندانیان، بر برقراری صلح و سازش بین شاکی و زندانی تاکید می‌کند و تمامی سعی و تلاش انجمن بر برگرداندن فرد به آغوش گرم خانواده است که در این راستا در صورتی که نیازمند پرداخت مالی باشد، خیران انجمن با قبول پرداخت هزینه‌ها، نسبت به آزادسازی زندانی اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: توانمندکردن زندانیان و خانواده‌های آنان در تامین امرار معاش زندگی، نقش زیادی نیز در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد داشت.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما