شناسهٔ خبر: 67209972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولین دوره رقابت "ایده شو" در مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور خاش برگزار شد

زاهدان - ایرنا - رئیس مرکز رشد دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: اولین رویداد دوره رقابت "ایده شو" با مشارکت پارک علم و فناوری استان در مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور مرکز خاش برگزار و از پنج ایده برتر ارائه شده در این رویداد تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، رضا نوروزی در آئین اولین رقابت "ایده شو" با اشاره به اینکه این رویداد نقطه شروعی برای دانشجویان است، بیان کرد: اولین دوره رقابت "ایده شو" در قالب تمامی رشته‌ها در مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور خاش با حضور ۳۰ تیم برگزار شد.

وی افزود: این رقابت در محورهای تولید محتوا و آموزش مجازی "اقتصاد دیجیتال"، صنایع دستی "سوزن دوزی بر روی قاب های سنتی"، تولید پلتفرم، گردشگری، داروی گیاهی، بازی‌های رایانه‌ای، کارآفرینی اجتماعی و کسب و کار خانگی برگزار شد.

رئیس مرکز رشد دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رویداد فوق در بازه زمانی یک روزه برگزار شد، ادامه داد: در این رویداد از کسب و کارها و دستاوردهای منتخب دانشجویان در گروه‌های مختلف رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این اقدام فرصتی برای توسعه و اشتغال آفرینی دانشجویان در حوزه نوآوری‌ها و کارهای کارآفرینی بود، تاکید کرد: پس از ارائه ایده‌ها توسط دانشجویان و بر اساس تصمیم هیات داوران و منتورهای پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان صاحبان پنج ایده برتر تجلیل شده و پنج تیم نیز شایسته تقدیر شدند.

نوروزی اظهار کرد: در قالب این رویداد مقرر شد، ایده‌های برتر در مرحله بعدی توسط پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه و پارک علم و فناوری حمایت مادی و علمی شوند تا به مرحله تجاری سازی برسند.

حمایت از ایده‌های فناورانه دانشجویان برای ورود به بازار کسب و کار

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز خاش با بیان اینکه یکی از رسالت‌های دانشگاه آماده کردن دانشجو برای زندگی در جامعه مبنی بر مهارت افزایی است، گفت: مرکز خلاقیت و نوآوری این واحد دانشگاهی به‌عنوان یکی از واحدهای پیشرو در آموزش و توسعه کارآفرینی و یکی از مؤثرترین سازوکارهای اشتغال پایدار و تسهیل انتقال دانش آموختگان دانشگاهــی به بازار کار است.

محمود محمدی با اشاره به اینکه دانشجویان، افراد با استعداد و یکی از ارکان نواحی نوآوری به شمار می‌روند، بیان کرد: با وجود مرکز خلاقیت و نوآوری در خاش دانشجویان این واحد دانشگاهی ضمن مطرح کردن ایده‌ها و طی کردن مراحل رشد و توسعه در مرکز رشد، از حمایت‌های مادی و معنوی دانشگاه جهت عملیاتی شدن و تجاری سازی ایده‌های خود (از ایده تا عمل) بهره مند خواهند شد.

وی با تاکید بر این مطلب که دانشگاه‌ پیام نور مرکز خاش ایده‌ها و طرح‌های فناور دانشجویان را به سمت تولید انبوه سوق می‌دهد، ادامه داد: این دانشگاه با داشتن یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجو که غالبا بومی شهرستان هستند در قالب این مرکز فناورانه از صاحبان ایده و فناوری حمایت می‌کند.

نظر شما