شناسهٔ خبر: 67209918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد:

آبیاری تناوبی در 17 هزار هکتار شالیزار محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با تاکید بر ضرورت آبیاری تناوبی برای مصرف بهینه آب در زراعت برنج، گفت: تاکنون آبیاری تناوبی در 17 هزار و 545 هکتار از شالیزارهای این شهرستان انجام شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده با اشاره به پایان نشا برنج در 17 هزار و 545 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان محمودآباد، اظهار کرد: کشت نشا به روش سنتی در دو هزار و 545 هکتار و کشت مکانیزه در 15 هزار هکتار شالیزار این شهرستان انجام شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: 17 هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان به کشت ارقام محلی و 545 هکتار به کشت ارقام پرمحصول اختصاص دارد.

 

هادی‌زاده با اشاره به ضرورت آبیاری تناوبی برای مصرف بهینه آب در زاعت برنج، اضافه کرد: آبیاری تناوبی در شالیزارهای این شهرستان انجام شد.

 

وی تصریح کرد: در آبیاری ‌تناوبی، شالیزار به طور متناوب غرقاب و خشک می شود و  آبیاری مجدد زمانی صورت میگیرد که خاک نزدیک به مرحله ترک خوردگی موئی قرار گیرد.

 

به گفته هادی‌زاده تهویه خاک و خارج کردن گازهای سمی آن، صرفه‌جویی در میزان آب مصرفی، کاهش مشکلات ناشی از عدم زهکشی و افزایش عملکرد از فواید آبیاری تناوبی است.

 

وی در خاتمه گفت: مبارزه مکانیکی با علف‌های هرز با عملیات وجین دستی در 17 هزار و 195  هکتار و با وجین کن در 350 هکتار شالیزار این شهرستان صورت گرفت. 

نظر شما