شناسهٔ خبر: 67209513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تراکتور و پرشورها؛ بلاتکلیف‌تر از همیشه!

باشگاه تراکتور پس از حواشی مختلفی که در فصل اخیر فوتبال کشورمان تجربه کرد، در روزهای اخیر در بلاتکلیفی قرار داشته و که این مسئله موجب نگرانی هواداران این تیم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، تیم فوتبال تراکتور در حالی لیگ بیست و سوم را پشت سر گذاشت که ابتدا انتظار می‌رفت این باشگاه بتواند در پایان فصل برای نخستین بار جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد، اما عملکرد مجموعه باشگاه، کادرفنی و بازیکنان این تیم به همراه تنش‌های ایجاد شده در سکوها و همچنین حواشی فضای مجازی پیرامون تیم، اجازه نداد لیگ بیست و سوم پایان خوشی برای پرشورها داشته باشد.

زنوزی و فروش امتیاز تراکتور

سه هفته مانده به پایان لیگ و‌  به‌دنبال اتفاقات بعد از بازی جام حذفی، محمدرضا زنوزی برای واگذاری مالکیت باشگاه تراکتور اعلام آمادگی کرد، بخشی از فضای هواداری با میدان‌داری پیچ‌ها و کانال‌های فضای مجازی این تیم، امیدوار به تغییر مالکیت و حضور شرکت‌ها و نهادهای دولتی یا بخش خصوصی متمول برای تملک امتیاز تراکتور و هدایت این تیم به سمت قهرمانی لیگ در فصل آتی بودند، اما با پایان یافتن مهلت 15 روزه برای ارائه درخواست خرید باشگاه تراکتور و با گذشت یک ماه از اعلام خبر فروش امتیاز این باشگاه و عدم ارایه درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی، تراکتور شرایط جدیدی تجربه کرده و در بلاتکلیفی قرار گرفت.

این بلاتکلیفی که اخیراً بیشتر هم شده، رفته‌رفته موجب نگرانی هوادارن تراکتور شد و جلسات برگزار شده توسط مسئولان ارشد آذربایجان شرقی برای تعیین تکلیف وضعیت باشگاه تراکتور هم فعلا بی‌نتیجه بوده است.‌ در این میان برخی صفحات در فضای مجازی با سو‌استفاده از نگرانی هواداران و جایگاه تراکتور در میان آن‌ها، تلاش زیادی برای ایجاد اختلاف و تنش مضاعف کرده‌اند.

شایعات و افزایش تنش‌ها

زنوزی همچنان معتقد است شرایط پیرامون تراکتور و حواشی موجود امکان تداوم فعالیت را از وی سلب کرده و مذاکرات صورت گرفته برای تعیین تکلیف این باشگاه بی‌ثمر بوده است. از سوی دیگر برخی شایعات نیز در فضای مجازی و برای تشدید تنش‌های موجود در فضای هواداری تراکتور مطرح شده، ازجمله شروطی مانند درخواست معافیت مالیاتی و... که طبق پیگیری خبرنگار تسنیم، طرح چنین شروطی صحت نداشته و این شایعات بیشتر در راستای افزایش فشارها برای سلب آرامش از تراکتور و هوادارانش مطرح شده است.

از حق پخش تلویزیونی تا فضای رقابتی نامتوازن بین تراکتور و سرخابی‌ها

طبق پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، آنچه تراکتور و زنوزی از مسئولان آذربایجان شرقی مطالبه کرده‌اند، افزایش حمایت‌ها از سوی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس، کاهش تنش و حواشی پیرامون تراکتور، پرداخت حق پخش تلویزیونی و پخش زنده بازی‌های تراکتور از شبکه‌های سراسری است. تراکتور به عنوان باشگاهی خصوصی، اعتقاد دارد باید از حق پخش تلویزیونی بهره‌مند شده و بخشی از بودجه خود را از این طریق تأمین کند. از سوی دیگر عدم پخش زنده دیدارهای تراکتور از شبکه‌های سراسری، فضای رقابتی نامتوازنی را بین این باشگاه و سرخابی‌ها به ویژه در نقل و انتقالات و ... ایجاد کرده است.

برای زنوزی، در همچنان بر یک پاشنه می‌چرخد

با تمامی این اوصاف، گفته می‌شود زنوزی همچنان‌ تاکید بر واگذاری باشگاه تراکتور دارد و علاوه بر موارد ذکر شده، تنش‌ها و اهانت‌ها به وی و خانواده‌اش، دلیل اصلی دلسردی وی است که تلاش مسئولان استان برای دلجویی از وی در این زمینه تاکنون بی‌نتیحه مانده است. طبق اظهارات قبلی مدیرعامل باشگاه تراکتور، زنوزی بر این باور است که هزینه برای اهانت عاقلانه نیست.

نکته مهم دیگر در این موضوع، سکوت توأم با نگرانی اکثریت خاموش هواداران همواره حاضر در ورزشگاه و میدان‌داری و فضاسازی برخی از فعالان در فضای مجازی است که به تداوم‌تنش‌ها و اختلاف‌ها دامن زده است.

در نهایت آنچه ضروری به نظر می‌رسد، لزوم همراهی مسئولان آذربایجان شرقی و تبریز به همراه نمایندگان مجلس در این استان به ویژه تبریز برای احقاق حقوق باشگاه تراکتور و در کنار آن همدلی و همراهی مسئولان باشگاه تراکتور و یکدلی هواداران این تیم در مقابله با حواشی ایجاد شده پیرامون این تیم برای موفقیت سرخ‌پوشان تبریزی است.

نکته قابل توجه در این میان، برداشت‌های متعدد از اظهارات مدیرعامل باشگاه تراکتور است که منجر به ایجاد حواشی در فضای مجازی و رسانه‌ای و سوءاستفاده برخی از صفحات مجازی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما