شناسهٔ خبر: 67209363 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

یادداشت| جمال درودی

جبهه ملی و غلط‌های ویکی‌پدیا

در بخش‌های مختلف ویکی‌پدیا (دانشنامه آزاد فضای مجازی) در ارتباط با جبهه ملی ایران (سامان ششم) مطالبی نادرست مندرج است که اینجانب به سمت ریاست شورای مرکزی این سامان، برای جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها بر حسب وظیفه، آن‌ها را به شرح زیر تصحیح می‌کنم:

صاحب‌خبر -


۱. در مدخل «جبهه ملی ایران» در بخش جبهه ملی سامان ششم، نوشته شده است که اینجانب جمال درودی در ۷ بهمن ۱۴۰۱ جبهه ملی سامان ششم را منحل کرده‌ام. این مطلب کذب محض است و اینجانب نه تنها جبهه ملی سامان ششم را منحل نکرده‌ام، بلکه از ابتدا از مؤسسان این سامان بودم و بعد، نایب رئیس اول آن شدم و هم اکنون هم رئیس شورای مرکزی آن هستم. بنا بر این جبهه ملی سامان ششم هیچگاه منحل نشده و پیوسته از ابتدای تأسیس تا کنون فعال بوده است و اطلاعات کذب مندرج در ویکی‌پدیا دایر به انحلال آن باید هرچه زودتر تصحیح شود.

۲. در اطلاعات فهرست‌گونه صفحه «جبهه ملی سامان ششم» ویکی‌پدیا، «سخنگوی سامان ششم»، زنده‌یاد دکتر هرمیداس باوند ضبط شده است که با توجه به فوت ایشان در آبان ۱۴۰۲ این اطلاع هم غلط است و باید نام مهندس کورش زعیم به‌عنوان سخنگوی کنونی جایگزین نام آن شادروان گردد.

۳‌‌. در همان صفحه فهرست‌گونه پس از ذکر سال تأسیس، در سطر بعدی، «تاریخ انحلال و برچینش» جبهه ملی سامان ششم ۱۴۰۱ ثبت شده که کذب محض است و سامان ششم منحل و برچیده نشده و این داده دروغین باید حذف شود.

۴. ویکی‌پدیا در همان صفحه «جبهه ملی سامان ششم» ذیل گزارش هیأت اجرایی در سطر اول، پس از ذکر نام پروفسور سیدحسن امین در پرانتز به دروغ نوشته است که ایشان از جبهه ملی سامان ششم اخراج شده است، در حالی که ایشان هیچگاه از جبهه ملی ششم اخراج نشده و به‌طور مستمر و پیوسته عضو شورای مرکزی سامان ششم بوده و در چند سال گذشته ریاست هیأت اجرایی جبهه ملی ششم را بر عهده داشته و دارد.

۵. همین اطلاعات غلط دایر به اخراج پروفسور امین از جبهه ملی سامان ششم در ویکیپدیا در مدخل «سیدحسن امین، حقوقدان، فیلسوف» هم تکرار شده است، در حالی که همچنان که در پاراگراف قبلی گفته شد، جبهه ملی سامان ششم هیچگاه ایشان را اخراج نکرده و ایشان کماکان عضو شورای مرکزی و رئیس هیأت اجرایی بوده و هستند.

امید است با این توضیحات دقیق و غیر قابل انکار و تردید از سوی اینجانب، تمام اغلاط مندرج در ویکی‌پدیا هرچه زودتر تصحیح شود و دست غرض‌ورزان که با بارگذاری این‌گونه اطلاعات غلط و گمراه‌کننده موجب بی‌اعتباری ویکی‌پدیا به‌عنوان یک مرجع و دانشنامه آزاد شده‌اند، از صفحات جبهه ملی و اعضای آن کوتاه شود.
جمال درودی، ریاست شورای مرکزی جبهه ملی سامان ششم

نظر شما