شناسهٔ خبر: 67209196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شاغلان پالایشگاه گاز ایلام ۵۳ هزار ساعت آموزش دیدند

ایلام- ایرنا - رئیس آموزش نیروی انسانی شرکت پالایشگاه گاز ایلام گفت: در راستای توانمندسازی نیروی انسانی برای دستیابی به تولید مستمر و پایدار، در طول سال گذشته ۵۳ هزار و ۹۲۰ نفر ساعت آموزش در این شرکت ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "حسین قمری" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: این آموزش‌ها شامل حوزه‌های بهبود مدیریت، عمومی، فرهنگی و تخصصی بوده که نقش مهمی در تحقق اهداف سازمان داشته است.

وی بیان کرد: این تعداد دوره آموزشی شامل ۱۹ هزار ۸۳۸ نفر ساعت در حوزه های تخصصی، ۳۳ هزار و ۱۵۷ نفر ساعت عمومی و فرهنگی و ۹۲۵ نفر ساعت در زمینه بهبود مدیریت بوده است.

رئیس آموزش نیروی انسانی شرکت پالایشگاه گاز ایلام یادآور شد: سیاست‌های آموزشی بایستی به نحوی برنامه‌ریزی شود که تمامی نیازها و الزامات سازمانی از قبیل انضباط فردی و گروهی، روابط میان فردی، خلاقیت، تمایل به کار تیمی، تحقق اهداف کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت، استانداردها، آیین نامه ها، دستورالعمل‌ها و ریسک‌های سازمان را شناسایی و متناسب با آنها نسبت به برگزاری دوره های آموزشی اقدام کرد.

قمری به چالش‌های پیش روی آموزش در شرکت اشاره کرد و گفت: نبود بلیط ایاب و ذهاب هوایی و زمینی، دوری ایلام از مرکز علمی و نبود زیرساخت های لازم برای برگزاری دوره های آموزشی به صورت آنلاین از مشکلات اساسی برای برگزاری دوره های آموزشی و دعوت از اساتید برجسته کشوری بوده است.

وی با بیان اینکه تدوین استانداردهای شغلی صلاحیت حرفه‌ای نیروهای پیمانکاری بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است، ادامه داد: در راستای تفاهم نامه عقد شده شرکت ملی گاز با سازمان فنی حرفه ای، این شرکت میزبانی دو کارگروه تخصصی از مجموع ۱۷ کارگروه را با عنوان " کارگاه مرکزی " و " برنامه ریزی تعمیرات " بر عهده داشته و برنامه ریزی لازم جهت تحقق کامل برنامه طی سال جاری انجام شده است.

رئیس آموزش نیروی انسانی شرکت پالایش گاز ایلام از برنامه ریزی و اجرای موفق بیش از ۶ هزار و ۷۱۲ نفر ساعت دوره آموزشی برای خانواده های کارکنان در حوزه هایی همچون استعدادیابی کودک و نوجوان، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس، فن بیان و سخنوری، مهارت نه گفتن و زبان انگلیسی خبر داد.

قمری اضافه کرد: در حال حاضر آموزش پودمانی مدیران میانی در دست اجرا بوده و این پودمان آموزشی برای ۳۶ نفر از مدیران میانی با هدف ارتقاء سطح دانش و توسعه مهارت های مدیریتی و تشویق و ترغیب نیروهای تحت اختیار مدیران به کار گروهی، خلاقیت و نوآوری، ارتباطات و تعاملات بین فردی و درون واحدی بوده است.

به گزارش ایرنا، شرکت پالایش گاز ایلام پالایشگاه گاز ایلام به منظور تأمین گاز طبیعی مصرفی استان ایلام، تقویت فشار گاز خط‌ لوله سراسری در غرب کشور و همچنین تأمین خوراک پتروشیمی ایلام با پالایش گاز ترش میدان گازی تنگ بیجار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهر ایلام و در شهرستان چوار احداث شده است.

نظر شما