شناسهٔ خبر: 67208921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

 ساعت کار موزه‌ها و مجموعه‌ها تاریخی خراسان رضوی در اوقات پر مصرف انرژی اعلام شد

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ساعت کار موزه‌ها و مجموعه‌ها تاریخی خراسان رضوی در اوقات پر مصرف انرژی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

حسین عباس‌زاده اظهار کرد: براساس نامه قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور و براساس بخشنامه‌ای مبنی بر تعیین ساعت فعالیت موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی، جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزارتخانه و با توجه به تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تغییر ساعت کاری در اوقات پرمصرف انرژی و ضرورت مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، ساعت فعالیت این مجموعه‌ها از تاریخ ۱۴۰۳.۰۳.۱۵ لغایت ۱۴۰۳.۰۶.۱۵ اعلام و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: برنامه موزه‌ها از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه و جمعه تا ساعت ۲۰ در نظر گرفته شده است.

عباس‌زاده تصریح کرد: ساعت کار کارکنان بخش اداری موزه‌ها پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی و تاریخی از ساعت ۸ تا ۱۵ با در نظر گرفتن سقف مقرر قانونی است.

وی اضافه کرد: ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکنی که در استان‌های گرمسیری قرار دارند بر اساس شرایط محیطی و داخلی اماکن به تشخیص مدیر هر استان و با هماهنگی میراث فرهنگی کشور تعیین می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، عباس زاده گفت: مجموعه فرهنگی تاریخی فردوسی، باغ موزه نادری، آرامگاه‌های خیام و عطار نیشابوری، موزه سبزوار، مجموعه فرهنگی تاریخی هارونیه، موزه بزرگ خراسان مهمترین مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی استان است.

انتهای پیام

نظر شما