شناسهٔ خبر: 67208421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لاپید: زمان ساقط کردن نتانیاهو فرا رسیده است/ اسرا در غزه رها شده‌اند تا بمیرند

تهران-ایرنا- رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با حمله دوباره به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم گفت: زمان ساقط کردن کابینه نتانیاهو فرا رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با اشاره به واکنش نتانیاهو به کشته شدن هشت نظامی رژیم صهیونیستی در عملیات ترکیبی روز یکشنبه مقاومت فلسطین در شهر رفح در جنوب نوار غزه گفت: لبخند مشمئز کننده نتانیاهو، طرح و برنامه‌هایش را به گور خواهد برد و چیزی باقی نخواهد ماند.

وی تاکید کرد: نمی‌توانم به خانواده‌های هشت نظامی که در رفح کشته شدند، شب بخیر بگویم.

لاپید افزود: چند هفته دیگر گذشت و اسرا نزد خانواده‌های خود بازنگشتند، آن‌ها رها شدند تا بمیرند و یک شخصی وجود دارد که شاید یادش رفته باشد که گناهکار و مسئول این امر است. امروز دردناک ترین روز در تاریخ (رژیم جعلی) اسرائیل است.

این مقام صهیونیست خاطرنشان کرد: زمان متحد شدن اپوزیسیون برای مبارزه علیه کابینه شکست‌خورده فرا رسیده است. برای ساقط کردن این کابینه هرکاری لازم باشد باید انجام می‌دهیم.

در همین راستا، «گادی آیزنکوت» عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که هفته گذشته به همراه «بنی گانتس» از این کابینه استعفا کرد، بامداد یکشنبه در نخستین اظهار نظر پس از خروج از کابینه گفت: نتانیاهو از متحدان خود [در کابینه] بیم و هراس دارد.

آیزنکوت که با شبکه ۱۲ این رژیم گفت وگو می کرد، افزود: ملاحظات سیاسی و شخصی برای نتانیاهو نقش کلیدی داشت و ما باید با او برای کنترل دمدمی مزاجی [ایتامار] بن گویر وزیر امنیت داخلی می جنگیدیم.

وی تأکید کرد: نتانیاهو به مسؤولیت خود عمل نکرد تا تلاش بیشتری کند که شرایط بهتری برای بازگشت گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) فراهم کنیم.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته (شنبه) گزارش دادند که در نتیجه انفجار یک نفربر در نوار غزه، هشت نظامی سرنشین آن کشته شده و در آتش سوختند.

علاوه بر کشته شدن این هشت نظامی صهیونیست در عملیات ترکیبی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در رفح، ۲ نظامی دیگر صهیونیست نیز در حمله نیروهای مقاومت به یک زره‌پوش دیگر کشته شده‌اند.

همچنین یک نظامی دیگر رژیم صهیونیستی به نام «یائیر رویتمان» از تیپ جفعاتی نیز شنبه شب در نتیجه جراحت ناشی از درگیری‌های چند روز گذشته در رفح کشته شد.

نظر شما