شناسهٔ خبر: 67208123 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

وقوع حادثه دریایی در ساحل غربی یمن

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه دریایی در ۴۰ مایلی واقع در ساحل غربی یمن در دریای سرخ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز یکشنبه در خبری فوری، از وقوع حادثه دریایی برای یک کشتی در سواحل غربی یمن در دریای سرخ خبر داد.

خبرگزاری رویترز انگلیس به نقل از این سازمان گزارش داد که سازمان مذکور، گزارشی از وقوع یک حادثه در 40 مایل دریایی در جنوب منطقه «المُخا»، واقع در جنوب استان ساحلی الحدیده یمن دریافت کرد.

هنوز جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده و ارتش یمن در این باره واکنش نشان نداده است. با این حال، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن شب گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد، تمامی کشتی‌‌هایی که ممنوعیت دسترسی به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کنند، غرق خواهند شد.

در این بیانیه آمده است: سرنوشت کشتی‌هایی که طی 72 ساعت گذشته به دلیل نقض ممنوعیت دسترسی به بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته‌اند، چیزی جز غرق شدن نیست. کشتی Verbena هم به همین دلیل در خلیج عدن مورد اصابت چند فروند موشک قرار گرفته ودر حال غرق شدن است. همچنین کشتی (TUTOR) که توسط یک شهپاد و تعدادی موشک بالستیک و پهپاد هدف قرار گرفته بود، در ساعات آینده غرق می‌شود.

دیروز شنبه، فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا دو روز بعد از هدف قرار گرفتن کشتی مذکور اعلام کرد که همچنان یکی از ملوانان کشتی یونانی «M/V Tutor»  بعد از حمله موشکی ارتش یمن در دریای سرخ مفقود است.

آکسیوس دیروز طی مطلبی نوشت که منافع بیش از 65 کشور در جریان عملیات‌های ارتش یمن طی این مدت آسیب دیده و 29 شرکت بزرگ کشتیرانی و انرژی مسیر کشتی های خود را از دریای سرخ تغییر دادنده‌اند.

نظر شما