شناسهٔ خبر: 67207963 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدل ۲۰۲۵ خودروی BMW M2 با قدرت بیشتر از نسل قبل معرفی شد

BMW از مدل M2 2025 خود رونمایی کرد که باید آن را خودرویی با پیشرفت‌های کوچک و ظریف دانست. این محصول جدید دارای پیشرانه‌ای با توان ۲۰ اسب بخار بیشتر است و می‌تواند یک‌دهم ثانیه کمتر از مدل قبلی صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را پر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدل ۲۰۲۵ خودروی M2 تغییرات ظاهری چشمگیری نسبت‌به قبل نکرده است، اما بی‌شک رینگ‌های نقره‌ای مهم‌ترین ویژگی طراحی بیرونی خودرو است که آن را از تمام رقبایش متمایز می‌کند.

این کوپه طراحی کابین بهبودیافته‌ای دارد و قیمت آن هم به نسبت افزایش داشته است، در حالی که مدل ۲۰۲۴ با قیمت ۶۳ هزار و ۲۰۰ دلار عرضه می‌شود، مدل جدید ۶۴ هزار و ۹۰۰ دلاری است.

در قلب این کوپه جمع و جور یک پیشرانه ۳.۰ لیتری توئین S58 توربوشارژ قرار گرفته است که در نتیجه قدرت ۴۷۳ اسب بخاری دارد. این پیشرانه دارای حداکثر قدرت ۶۲۵۰ دور در دقیقه است و نسبت به مدل قبلی دور موتور بیشتری دارد. M2 جدید با گیربکس اتوماتیک و دستی قابل تهیه است، اما مدل گیربکس هشت‌سرعته آن گشتاور بیشتری ارائه می‌دهد.

سقف سرعت نیز در صورت خرید مدل ساده ۲۴۸ کیلومتر و در مدل با پکیج M درایور، بیش از ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت است. بنابراین می‌توان هندلینگ بهتری هم در این کوپه جدید مشاهده کرد.

برای مدل سال 2025، M2 در سه رنگ ثابت، هفت رنگ متالیک و چهار رنگ جداگانه، از جمله برخی از رنگ‌های مات عرضه می‌شود. بعضی رنگ‌های موجود برای BMW هستند، در حالی که Voodoo Blue و Grigio Telesto به ترتیب رنگ‌های معروف پورشه و لامبورگینی به‌شمار می‌روند. این مدل رنگ‌ها بدون ترتیب خاصی، عبارت است از:

  • Sao Paulo Yellow
  • Vegas Red metallic
  • Portimao Blue metallic
  • Skyscraper Grey metallic
  • Frozen Pure Grey metallic
  • Frozen Portimao Blue II metallic
  • Java Green metallic
  • Voodoo Blue
  • Grigio Telesto Pearl Effect metallic
  • Twilight Purple Pearl Effect metallic

نمای داخلی خودرو BMW M2 2025

همچون جدیدترین مدل‌های M4 و M3، کابین با فرمان Alcantara و D کات طراحی شده است. این دارای نشانگر ساعت ۱۲ قرمز است و با چرم هم کار شده است، اما Alcantara برای لبه‌های فرمان اختیاری است، همان‌طور که فرمان به سیستم گرمایشی مجهز شده است. داخل کابین یک نمایشگر بزرگ خمیده BMW قرار گرفته که اکنون دارای سیستم سرگرمی بی‌ام‌و ۸.۵ است. این مدل دارای جدیدترین نسخه iDrive، کنترلرهای تهویه هوا برای سیستم تهویه مطبوع لمسی است و صندلی‌ها و فرمان اکنون به صورت لمسی قابل تنظیم است. با بخش اختصاصی در پایین نمایشگر به راحتی می‌توان به این قابلیت‌ها دسترسی داشت، همچنین می‌توانید از کنترل صوتی برای تنظیم دما استفاده کنید.

سیستم بی‌ام‌و Live Cockpit Professional با افزودن نمای تقویت شده که جهت‌های مجازی را روی تصاویر گرفته شده توسط دوربین جلو پوشش می‌دهد در نمایشگر راننده نمایان می‌شوند تا به مسیرهای ناوبری دشوار کمک کنند.

BMW M2 جدید در کارخانه San Luis Potosi مکزیک ساخته خواهد شد و تحویل M2 جدید به مشتریان از ماه آگوست (مرداد و شهریور) آغاز می‌شود.

قیمت BMW M2

در تیپ پایه از ۶۴.۱۹۵ دلار آغاز می‌شود و به ۶۶.۰۷۵ دلار می‌رسد.

نظر شما