شناسهٔ خبر: 67207738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس هیات ورزش‌های آبی یزد:

علاقمندان به شنا از استخرهای مورد تایید هیات استفاده کنند

حمید رضا دهقان

رئیس هیات ورزش‌های آبی استان یزد با اشاره به فعالیت ۳۶ استخر سرپوشیده عمومی در استان و اوج گرفتن ورزشهای آبی در فصل تابستان، از علاقمندان به ورزشهای آبی خواست تا از استخرهای مورد تایید و مربیانی که دوره‌های بازآموزی هیات را سپری کرده‌اند، بهره گیرند.

صاحب‌خبر -

«سیدمصطفی سجادی» در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به تغییر نام فدراسیون و هیات‌های استانی از «شنا، شیرجه و واترپلو» به «ورزشهای آبی»، گفت: در حال حاضر ورزش‌های شنا، شیرجه، واترپلو و سینکرونایز یا شنای موزون تحت نظارت این فدارسیون انجام می‌شود.

وی در ادامه به فرارسیدن فصل گرم تابستان و اوج گرفتن استفاده از فضاهای آبی اشاره و تاکید کرد: به منظور استفاده مناسب و ایمن علاقمندان به این ورزش توصیه اکید داریم که مردم تنها از مراکز آبی و استخرها مورد تایید این هیات ورزشی و نیز مربیانی که دوره‌های بازآموزی را سپری کرده‌اند، بهره گیرند.

سجادی با بیان این که اسامی استخرها و مربیان مورد تایید هیات ورزشهای آبی استان در کانال رسمی و نیز سایت هیات به آدرس yazdswim.com بارگذاری و قابل مشاهده است، گفت: شهروندان همچنین می‌توانند از طریق شماره تلفن همراه ۰۹۱۳۹۳۵۱۰۰۴ یا تماس با شماره تلفن ۳۶۲۱۵۰۲۰ مربوط به پایگاه قهرمانی ورزشهای آبی استان مستقر در استخر ۲۲ بهمن، در این باره کسب اطلاعات کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ مربی شنای دارای کارت در استان یزد فعالیت دارند که از این تعداد ۱۵۰ نفر در دوره‌های بازآموزی که هر ساله قبل از شروع فصل تابستان برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند ولی بعضاً شاهد فعالیت مربیانی که دوره‌های مذکور را سپری نکرده‌اند، هستیم که در بازرسی‌های هیات از استخرها به آنها تذکر خواهیم داد.

وی نرخ تعیین شده برای ارائه اموزش شنا در پایگاه قهرمانی ورزشهای آبی استان را یک میلیون تومان برای ۱۲ جلسه اعلام کرد و گفت: هرچند بنا به کیفیت آموزشها و خصوصی یا عمومی بودن آن شاهد ارائه نرخهای متفاوتی هستیم ولی عموم علاقمندان می‌توانند جهت اطمینان از نرخهای ارائه شده نیز با شماره‌های هیات جهت بررسی و اعلام نظر تماس بگیرند.

رئیس هیات ورزشهای آبی استان یکی از برنامه‌های در دستور برای سال جاری را توسعه آموزشهای شنا در هفت سطح اعلام و در این بار تصریح کرد: فراگیران در قالب این آموزشها با شنای عمومی در سطوح مختلف آشنا و در پایان فراگیری آموزشهای هر سطح، گواهی معتبر از سوی فدراسیون و هیات استان دریافت می‌کنند.

وی این اقدام را در راستای ساماندهی حوزه آموزش ورزشهای آبی و نیز در آینده تکمیل بانک اطلاعاتی در این رابطه ذکر کرد و گفت: این آموزشها از ابتدای تابستان در استان و در قالب مدارس شنا که مربیان می‌توانند از طریق سامانه فدراسیون به آدرس «irsf.ir»، نسبت به کسب مجوز آن اقدام کنند، دنبال خواهد شد.

وی در ادامه از دیگر برنامه‌های هیات در تابستان پیش‌رو را برگزاری دوره مدیریت اماکن آبی اعم از خصوصی، عمومی و دولتی خواند و گفت: این دوره یک روزه که مخاطبان آن فعالان این حوزه و علاقمندان به ایجاد مراکز آبی را شامل می‌شوند، اول تیرماه با مشارکت هیات نجات غریق استان برگزار خواهد شد.

سجادی در پایان با اشاره به فعالیت ۳۶ استخر سرپوشیده عمومی در ذیل مجموعه اماکن دولتی استان، تاکید کرد: بازرسان هیات ورزشهای آبی به صورت دوره‌ای یا موردی در طول سال در فصل تابستان، از شرایط فنی و عمومی استخرها اعم از فعالیت مربیان و سایر عوامل، بهداشت استخرها، میزان کل آب استخرها و سایر موارد بازدید و آنها را رصد می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما