شناسهٔ خبر: 67207723 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

قیمت جدید دام زنده برای عید قربان اعلام شد | قیمت دام زنده کیلویی چند؟

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه با وفور عرضه دام زنده در عید قربان امسال روبرو هستیم گفت: اکنون قیمت مناسب برای دام زنده عید قربان بین ۲۳۰ تا ۲۶۰ هزار تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منصور پوریان درباره شرایط تامین دام عید سعید قربان افزود: امسال به دلیل بارندگی‌های مناسب و علوفه دامی جمعیت دامی خوبی داریم که همین امر باعث شده که برای عید قربان دام قابل توجهی به بازار عرضه شود.

وی اظهار کرد: اکنون جمعیت دامی سبک کشور که در روز عید قربان عرضه می شود دارای سن بالای یکسال و وزن بین ۴۵ تا ۶۰ کیلوگرم است؛ بنابراین به دلیل وزن بالای دام باید قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که حداقل ۸۵ درصد دام عرضه شده در این روز به فروش برسد.

به گفته رئیس شورای تامین دام کشور، قیمت دام زنده عید قربان تابع عرضه و تقاضاست اما برای جلوگیری از هرگونه گران فروشی هر کیلوگرم بین ۲۳۰ تا ۲۶۰ هزارتومان قیمت خواهد داشت.

پوریان با بیان اینکه حجم دام و وزن دام زیاد است، تصریح کرد: سال گذشته امکان عرضه ۴۰۰ هزار راس دام در شهرها و روستاها بود، اما امسال نیز امکان عرضه حدود ۷۰۰ هزار راس دام در شهرها و روستاها وجود دارد.

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: عرضه امسال دام نسبت به سال‌های گذشه ۵۵ درصد رشد خواهد داشت که رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: در صورت قیمت بالای دام (قیمت نامتعارف) در روز عید قربان، تقاضا کاهش می‌یابد و دامداران متضرر می‌شوند، بنابراین انتظار می رود برای این میزان دام تقاضای خوبی ایجاد شود.

پوریان گفت: اگر دام با قیمت مناسب عرضه شود، امکان جذب ۷۰۰ هزار راس دام در روز عید قربان وجود دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما