شناسهٔ خبر: 67207705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۴۶۸ هنرمند صنایع دستی زنجان بیمه می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان بااشاره به اینکه هزار هنرمند صنایع دستی استان تحت پوشش بیمه هنرمندان صنایع دستی هستند، گفت: امسال ۴۶۸ نفر هم برای برخورداری از بیمه به وزارت معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

۴۶۸ هنرمند صنایع دستی زنجان بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، صفوی با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار نفر در استان زنجان در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند، گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی و ارتقای فعالیت‌ها در این حوزه یکی از اولویت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان است.

وی افزود: در حال حاضر  هزار هنرمند صنایع دستی در استان تحت پوشش بیمه هنرمندان صنایع دستی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: امسال بیش از ۴۶۸ نفر برای برخورداری از بیمه به وزارتخانه و از این تعداد ۱۶۰ نفر آنها به تأمین اجتماعی معرفی شدند.

صفوی با بیان اینکه زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی شناخته می‌شود، افزود: این استان به لحاظ تنوع صنایع دستی در کشور برتر است.

وی ادامه داد: هنر‌های سنتی و صنایع دستی استان از جنبه‌های مختلفی، چون قدمت و اصالت و جنبه اقتصادی و فرهنگی همیشه مورد توجه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: ۵۵ رشته صنایع دستی در استان فعال است که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی مهم استان هستند.

نظر شما