شناسهٔ خبر: 67207698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حمله ترکیبی مسکو علیه تل‌آویو به روایت رسانه اسرائیلی

فارس

جروزالم پست در گزارشی با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر مسکو در قبال جنگ غزه، نوشت که اسرائیل مدتها این توهم را داشت که روسیه دوست تل‌آویو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، جروزالم پست در گزارشی ضمن هشدار درباره خروج روسیه از بی‌طرفی در قبال منازعه اسرائیل _فلسطین، نوشت که مواضع کرملین و کسانی که «اسرائیل» را به عنوان «مجموعه‌ای از گروه‌های تروریستی» توصیف می‌کنند، بر «روابط بی‌طرف» روسیه با اسرائیل تاثیر می‌گذارد.

این روزنامه با اشاره به اظهارات دیپلمات روس الکسندر روداکوف که گفته «در صورت آغاز جنگ علیه لبنان مسکو از حزب‌الله حمایت خواهد کرد» نوشت: «ما برای مدت طولانی در این توهم گرفتار بودیم که روسیه و پوتین دوستان ما هستند».

در ادامه این گزارش آمده است که « عجیب نیست که روسیه روابطش با ایران را بسیار توسعه داده است، تا جایی که به طور مشترک ماهواره‌هایی را به فضا پرتاب کردند که قادر به تصویربرداری دقیق از زمین است، هر چند که روسیه به جاسوسی از اسرائیل اعتراف نکرده است».

بنا بر این گزارش، آنچه مایه نگرانی حدید اسرائیل شده، وجود گزارش‌هایی از سایت‌های نظامی جدید روسیه در سوریه و تنها در فاصله چند کیلومتری با «مرز سوریه و اسرائیل» است.

نویسنده در ادامه تصریح می‌کند که اخیرا نیز روسیه از برگزاری رزمایش مشترک با ارتش سوریه به منظور «حفاظت از تمامیت خاک سوریه» در هوا، زمین و دریای مدیترانه خبر داده است. در این میان نگرانی‌هایی درباره احداث یک بندر نظامی روسیه در سودان و دریای سرخ وجود دارد. لذا می‌توان گفت «عملا حمله ترکیبی روسیه علیه اسرائیل در حال وقوع است».

هفته پیش بود که رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در نشست با مدیران خبرگزاری‌های مطرح جهان در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ اذعان داشت که اقدامات اسرائیل در غزه «به مثابه از بین بردن دسته‌جمعی غیرنظامیان» است.

وی بر موضع رسمی روسیه و حمایت از راه حل دو کشوری تاکید کرد و گفت که موضع مسکو در این خصوص تغییر نکرده است.

نظر شما