شناسهٔ خبر: 67207536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان:

امکان ارسال شناسنامه از طریق پست در زنجان فراهم شد

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: برای تحویل شناسنامه نیازی به حضور متقاضیان نیست و با همکاری شرکت پست به درِ منزل متقاضیان ارسال می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: ثبت احوال استان در حال حاضر در ۱۲ اداره مستقل و ۲۰ دفتر پیشخوان فعال در سطح استان در حال ارائه خدمات به مردم است.

وی با اشاره به اینکه با این اقدامات برای بیش از ۹۷ درصد واجدین شرایط در استان کارت هوشمند ملی صادر شده است، افزود: بر اساس آمارهای موجود میزان صدور این کارت‌ها در استان طی سال گذشته دو برابر سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه با اقدامات انجام شده بیش از ۹۹ درصد وقایع ولادت و وفات در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد، تصریح کرد: در طرح جدید ثبت‌احوال که در قالب قرارداد منعقد شده است، چاپ و توزیع همه شناسنامه‌ها به‌صورت متمرکز و در مرکز استان انجام خواهد شد.

ژاله‌چیان اضافه کرد: بر همین اساس همه درخواست‌های تعویض و المثنی شناسنامه استان زنجان در مرکز استان چاپ و به آدرس متقاضیان ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح دفاتر پیشخوان مکلف هستند پیش از دریافت درخواست، از صحت آدرس مراجعان اطمینان حاصل کنند، بیان کرد: پس از دریافت درخواست و تأیید توسط مأموران کنترل ثبت احوال استان زنجان، درخواست به‌صورت الکترونیکی به مرکز چاپ شناسنامه مستقر در مرکز تجمیع و صدور، ارسال و شناسنامه جدید پس از چاپ، پاکت‌گذاری و توسط مأموران شرکت پست، تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان از برنامه‌ریزی دقیق و گسترده این دستگاه برای تعویض ۴۵۰ هزار شناسنامه جلد قرمز در این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط بتوانیم به هدف پیش‌بینی‌شده دست پیدا کنیم.

نظر شما