شناسهٔ خبر: 67207497 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سیداکوف و اوگوئف نیز المپیک را از دست دادند

حمله شدید مامیاشویلی به IOC برای حذف کشتی‌گیران روس از المپیک

کمیته بین‌المللی المپیک هفت کشتی‌گیر دیگر از روسیه را نیز از حضور در بازی‌های المپیک محروم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در ماه آوریل، اوکراین نامه‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرد و خواستار ممانعت از حضور کشتی‌گیران روسیه در بازی‌های المپیک شد به این بهانه که این کشتی‌گیران شرایط بی‌طرفی(در جنگ) را نقض می‌کنند.

بر این اساس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به هفت کشتی‌گیر روسیه اجازه شرکت در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس را نداد.

 آرتور نایفونوف، زائوربک سیداکوف، زائور اوگویف، میلاد علیرزایف، سرگئی سمنوف، نادژدا سوکولووا، آلینا کاسابیوا، و ناتالیا مالیشوا در میان این افراد هستند.

اوگویف و سیداکوف قهرمانان المپیک ۲۰۲۰ هستند که شانس کسب مدال در این دوره را نیز داشتند. سمنوف دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ است.  پیش از این عبدالرشید سعدالله‌یف ملقب به تانک روس نیز حتی از حضور در مسابقات قهرمانی اروپا و گزینشی المپیک نیز محروم شده بود.

واکنش رئیس فدراسیون روسیه

میخائیل مامیاشویلی:

تا آنجا که من می دانم، این لیست‌های نهایی کمیته بین‌المللی المپیک است. ورزشکاران برجسته ما حذف شدند. متاسفانه کمیته بین‌المللی المپیک از منشور پیروی نمی‌کند و بازی‌ها را به یک ابزار سیاسی تبدیل کرده است. این تصمیم توسط افراد غیرمسئول گرفته می‌شود که به سختی می‌توان آن‌ها را انسان نامید. از آن‌ها می‌توان هر چیزی را انتظار داشت. آن‌ها استدلالی را که طرف روسی ارائه کرده بود کاملاً نادیده گرفتند و طوری تصمیم گرفتند که انگار مالک هر چیزی در این دنیا هستند. برای من دشوار است که بگویم آیا بیانیه کمیته ملی المپیک اوکراین تأثیری داشته است یا خیر. اما بی‌سابقه است که کمیته کار خود را نه بر اساس منشور، بلکه بر اساس برخی محکومیت‌های غیرانسانی انجام دهد. ورزش نمی‌تواند به این شکل توسعه یابد.

انتهای پیام

نظر شما