شناسهٔ خبر: 67207423 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پالایشگاه آبادان داوطلب اجرای طرح جامع باغ موزه صنعت نفت

پالایشگاه آبادان آمادگی خود را برای اجرای طرح جامع باغ موزه صنعت نفت با هدف گسترش و توسعه آن اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در جلسه معرفی طرح جامع سایت باغ موزه صنعت نفت و دفاع مقدس این شهرستان، آمادگی خود را برای همکاری در عملیاتی شدن این طرح اعلام کرد و طی نشستی نسخه نهایی طرح جامع باغ موزه صنعت نفت و دفاع مقدس آبادان را تشریح کرد.

حکیم قیم مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در این نشست بر اهمیت اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: این اقدام هرچند با تاخیر اما می تواند گامی تاثیر گذار برای تجلی دفاع مقدس در خواستگاه آن باشد.

او با بیان اینکه انتقال ارزش های جنگ به نسل جدید که دفاع مقدس را به طور ملموس درک نکرده اند به طور کامل امکانپذیر نیست گفت: عملیاتی شدن این پروژه و فراهم کردن بستر برای حضور عموم مردم در این مکان به بهانه هایی همچون تفریح، می تواند روشی تاثیر گذار برای نیل به این اهداف باشد.

وی همچنین ایجاد تمدن در شهرهای زخمی از جنگ را نمود سازندگی در جمهوری اسلامی دانست و غفلت از آبادی دو شهرستان آبادان و خرمشهر با دلایلی همچون از بین نبردن ردپای جنگ را نیز تفکری ناصحیح خواند.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان تصریح کرد: تا زمانی که طرحی مدون و هدفی تعیین شده وجود دارد پالایشگاه آبادان نیز آمادگی دارد در حد اختیارات قانونی خود در اجرایی شدن آن همکاری کند اما لازمه این امر انجام مقدمات لازم همچون اخذ مجوزها و رفع معارضت های قانونی توسط بنیاد حفظ آثار است.

علوی مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیز گفت: از میان پنج موزه های دفاع مقدس استان خوزستان، باغ موزه آبادان ویژه ترین است که مطالعات طرح جامع احداث سایت باغ موزه صنعت نفت و دفاع مقدس این شهر از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و این مرحله ۱۴ سال به طول انجامید که این طرح جامع با نظر مثبت مدیرکل حفظ آثار استان خوزستان نهایی شده است و می توان مقدمات اجرایی شدن آن را فراهم کرد.

به گفته او برای این طرح افق ۵۰ ساله تعیین شده و فضاهای تفریحی و مجموعه فرهنگی را به صورت همزمان داراست و به نوعی سند بالادستی محسوب می شود. 

طبق طرح جامع ارائه شده در این نشست، بهسازی آرامگاه شهدای گمنام و محوطه باغ موزه ، تعریف بخش های مختلف همچون انواع باغستان ها، سالن های همایش و محل های تفریحی، فضاسازی و نصب المان هایی متناسب با دوران دفاع مقدس، کاشت گونه های گیاهی سازگار با این اقلیم و همچنین ایجاد جاده ساحلی با نگاهی راهبردی و استراتژیک در محدوده ای تعریف شده است .

نظر شما