شناسهٔ خبر: 67207356 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

صادقی در گفتگو با دانشجو:

مدیریت شهری در دوره فعلی به حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود کرد/اثر بخش نبودن اقدامات حوزه کودکان

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: شاید اقدامات حوزه کودکان کار تاکنون به اندازه معتادان متجاهر اثربخش نبوده، اما امیدواریم پیگیری‌ها در این بخش به نتیجه برسد.

صاحب‌خبر -

احمد صادقی،رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه در راستای ساماندهی اجتماعی اتفاق بزرگی در این دوره رخ داد، اظهار کرد: شهرداری با توجه به قبول این مسئولیت که شهر نیازمند این است که نهادی متولی شود و مسئولیت اضافی بر دوش بگیرد تا موضوع آسیب‌های اجتماعی را ساماندهی کند، وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه تا پیش از این جزیره‌ای عمل می‌شد و حلقه‌ای که کار به اتمام برسد و اقدام مؤثری را شاهد باشیم، ایجاد نشد، تصریح کرد: هر بخشی تا جایی مسئولیت قبول می‌‎کرد؛ یک بخش معتادان را جمع‌آوری می‌کرد، یک بخش حکم می‌داد، یک نفر بازداشت و یک نفر آزاد می‌‎کرد.

صادقی با اعلام اینکه در این دوره قرارگاه اجتماعی شکل گرفت و به این نتیجه رسید که باید اختیار فراسازمانی و فرانهادی و به نوعی با اختیارات بالاترین نهاد کشور این موضوع را در شهر تهران ساماندهی کند، یادآور شد: در همین راستا رئیس جمهور شهید حکمی را به شهردار تهران به عنوان دستیار ویژه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی داد تا مجموعه‌های مختلف با مدیریت شهرداری و با اختیارات دستیار ویژه رئیس جمهور اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه در حوزه معتادان متجاهر شاهد این هستیم که دیگر کلونی معتادان متجاهر وجود ندارد، اظهار کرد: پیش از این در دره فرحزاد و محله هرندی و دیگر محلات شاهد فعالیت کلونی معتادان متجاهر بودیم؛ در هیچ دوره‌ای نتوانسته بودند معتادان را از این محلات جمع‌آوری کنند و مراکز نگهداری و حوزه انتظامی و قضایی در این بخش با مشکل مواجه بود. امروز شاید به صورت پراکنده معتادان را در سطح شهر ببینیم، اما چیزی تحت عنوان کلونی را دیگر شاهد نیستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در حوزه کودکان کار اقدام مؤثری آغاز شده تا بتوانیم این بخش را نیز ساماندهی کنیم، گفت: شاید اقدامات حوزه کودکان کار تاکنون به اندازه معتادان متجاهر اثربخش نبوده، اما امیدواریم پیگیری‌ها در این بخش به نتیجه برسد.

وی با تأکید بر اینکه بر خلاف دوره‌های قبل که زیر بار مسئولیت برخی آسیب‌های اجتماعی نمی‌رفتند این دوره مدیریت شهری وارد عمل شد و مسیر را پیش برد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اقدامات آسیب‌های اجتماعی در پایتخت به حداقل برسد و هم موضوع پیشگیری آسیب‌ها را در دستور اجرا قرار دهیم و هم بازتوانی و بازپروری معتادان متجاهر، کودکان کار و زنان آسیب‌دیده را توانمند کنیم.

نظر شما