شناسهٔ خبر: 67207345 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«مکث تاکتیکی» عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در جنوب نوار غزه

زهرا موسوی

ارتش رژیم صهیونیستی امروز-یکشنبه- توقف موقت عملیات نظامی در رفح واقع در جنوب نوار غزه را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی از ساعت هشت صبح تا هفت عصر روزانه در جاده منتهی به گذرگاه کرم ابوسالم به خیابان صلاح الدین و سپس به سمت شمال، فعالیت نظامی خود را به صورت «موقت و تاکتیکی» متوقف کرده است.

رسانه‌های صهیونیست در این باره نوشتند عملیات نظامی به طور موقت و «تاکتیکی» متوقف شده تا اجازه رسیدن کمک‌های انسانی را بدهد.

ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای مدعی شد که این اقدام از روز شنبه در پی گفت‌وگوهای بیشتر با سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی و به عنوان گامی اضافی در آنچه «تلاش‌های بشردوستانه» از سوی ارتش و دفتر هماهنگی فعالیت‌های دولت اشغالگر در سرزمین‌های فلسطینی خوانده شده، آغاز شده است.

این در حالی است که ارتش اشغالگر می‌گوید: هیچ آتش‌بسی در کار نیست و جنگ ادامه دارد.

رادیو ارتش اشغالگر نیز گزارش داد یوآو گالانت، وزیر جنگ از آتش‌بس تاکتیکی در جنوب غزه اطلاع قبلی نداشت و ارتش ناگزیر شد بیانیه توضیحی صادر کند.

براساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، ارتش رژیم صهیونیستی به رغم اعلام آتش‌بس موقت حمله‌ای را به غرب رفح انجام داد.

بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفت تصمیم اجرای توقف عملیات نظامی در رفح به کابینه ارائه نشده و این تصمیم نباید ادامه یابد.

در هفتم ماه مه چند ساعت پس از موافقت صریح حماس با پیشنهاد میانجی‌گران برای آتش‌بس، اشغالگران عملیات نظامی خود را در شهر رفح در جنوب نوار غزه آغاز کردند.

از روز اول عملیات رفح، اشغالگران عمداً سیاست کوچ و جابجایی ساکنان و آوارگان و تخریب را دنبال کردند و ساکنان را به سمت مناطق تخریب شده در شهر خان یونس یا منطقه مرکزی در شهر دیرالبلح در وسط نوار غزه تخلیه کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما