شناسهٔ خبر: 67207014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تولید ۵۷ هزار تن محصول باغی در پلدختر

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر از ۵۷هزار تن محصول باغی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، احمدرضا ساتیاروند، عصر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان، گفت: پلدختر در بخش کشاورزی و دامپروری بیشترین اشتغال را در سطح لرستان دارد.

او افزود: 80درصد اشتغال پلدختر به تولیدات کشاورزی، باغی و زراعی وابسته است، به‌طوری‌که در این شهرستان 101هزار تن گندم، 35هزار تن سبزی و صیفی، 96هزار تن مزارع زراعی نظیر جو، حبوبات و شلتوک تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر عنوان کرد: 57هزار تن محصول باغی و محصولات دامی و 18هزار تن محصول دامی در این شهرستان تولید می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از روش‌های نوین  آبیاری‌های تحت‌فشار، گلخانه‌ای، بسته‌بندی، فرآوری محصولات باغی و صیفی جزو طرح‌های جهاد کشاورزی در آینده است.

ساتیاروند اذعان کرد: ما باید صنایع وابسته به محصولات کشاورزی در پلدتختر را توسعه دهیم تا درآمد کشاورزان و در آمد سرانه افزایش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر خاطرنشان کرد: ما باید با ایجاد سردخانه، فرآوری، تقویت بازارچه‌های محلی، حضور در نمایشگاه‌های محصولات کشاورزی و ایجاد بازارچه‌های محلی در داخل شهرستان و شهرستان‌های همجوار بتوانیم محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان  نماند و بدون واسطه به دست مصرف‌کننده برسد.

ساتیاروند با بیان اینکه اعتباری برای ترمیم و تعمیر جاده‌های بین مزارع و باغی در اختیار جهاد کشاورزی قرار نگرفته‌است، تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده و با همیاری شهرداری‌ها و تحویل ماشین‌آلات به‌صورت امانی در آینده مشکلات جاده‌های باغی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احداث و راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی از اولویت‌های این اداره است، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده دو ایستگاه از ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و چهار ایستگاه پمپاژ دیگر حدود حدود 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر تأکید کرد: در صورت تأمین اعتبارات لازم به‌زودی کار راه‌اندازی و تکمیل ایستگاه‌های جایدر و رنگین‌بان نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 646

نظر شما