شناسهٔ خبر: 67206984 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پیش‌بینی بورس امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / توجه بورسی‌ها به مشاوران اقتصادی کاندیداها

در شبکه‌های اجتماعی شاهد واکنش‌های بسیاری نسبت به مشاوران اقتصادی کاندیداها بودیم. عمده واکنش‌ها نسبت به مشاوران اقتصادی مسعود پزشکیان –حسین عبده تبریزی و احمد میدری- مثبت بود و عمده واکنش‌ها نسبت به مشاوران اقتصادی محمدباقر قالیباف –امیر سیاح و مجید شاکری- منفی بوده است. به ویژه آن که مجید شاکری را به واسطه امضای نامه‌ معروفی که بورس را عامل تورم می‌دانست در میان بورسی‌ها چهره محبوبی محسوب نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص کل بورس تهران ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 27 خرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 14 هزار و 239 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 305 واحد پایین آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  174 واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش هزار و 273 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت تامین ماسه ریخته گری (کماسه)، شرکت سیمان آبیک (سآبیک) و شرکت انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا) و شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای خکار (شرکت ایرکا پارت صنعت)، دکوثر (شرکت داروسازی کوثر) و خاهن (شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سوژمیران (فسوژ)، شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان (غدانه) و شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 24 نماد صف خرید داشتند و 455 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 31 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 108 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 126 درصدی به هزار و 235 میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / توجه بورسی‌ها به مشاوران اقتصادی کاندیداها

پیش بینی بورس امروز 

روز شنبه شاخص کل بورس تهران از ابتدای معاملات ریزش کرد و اغلب قریب به اتفاق نمادها قرمرپوش شدند و با صف فروش مواجه بودند. دیروز نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شستا و فارس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. دیروز 89 درصد نمادهای بازار سهام قرمزپوش شدند، شاخص کل 0.69 درصد و شاخص هم وزن نیز 0.49 درصد افت کردند. 

به علاوه، روز شنبه باز هم شاهد خروج پول حقیقی به بازار بودیم و 500  میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. دیروز نمادهای وبملت، وتجارت، فملی، خاور، فولاد، شستا، خساپا، ثپردیس، حفارس، وخارزم و ثبهساز بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

همچنین ارزش معاملات خرد سهام با افت 20 درصدی به رقم 2 هزار و 88 میلیارد تومان رسید. 

بدین ترتیب بازار با سه مسئله مواجه است. صف فروش طویل، خروج سرمایه و رکود معاملاتی، مسائل اصلی بازار هستند. بنابراین روندهای درونی بازار نشانه‌ای از تغییر روند بازار ندارد. اما از سوی دیگر توجه اهالی بازار به انتخابات ریاست جمهوری است. در شبکه‌های اجتماعی شاهد واکنش‌های بسیاری نسبت به مشاوران اقتصادی کاندیداها بودیم. عمده واکنش‌ها نسبت به مشاوران اقتصادی مسعود پزشکیان –حسین عبده تبریزی و احمد میدری- مثبت بود و عمده واکنش‌ها نسبت به مشاوران اقتصادی محمدباقر قالیباف –امیر سیاح و مجید شاکری- منفی بوده است. به ویژه آن که مجید شاکری را به واسطه امضای نامه‌ی معروفی که بورس را عامل تورم می‌دانست در میان بورسی‌ها چهره محبوبی محسوب نمی‌شود. 

با این همه اهالی بازار از نزدیک و با دقت همه تحولات و مواضع کاندیداها و مشاوران و همراهان آنان را دنبال می‌کنند. 

نظر شما