شناسهٔ خبر: 67206942 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

رسانه غربی: جنگ داخلی دوم آمریکا آغاز شده است

«استیون هارپر»، یک استاد حقوق دانشگاه «نورث وسترن» آمریکا و وکیل در مطلبی در وبگاه «کامن دریمز» تحت عنوان «جنگ داخلی دوم ایالات متحده شروع شده است» می‌نویسد: «برای کسانی که نگران تشدید قطبی شدن فضای سیاسی آمریکا هستند خبر بدی دارم: جنگ داخلی دوم آمریکا هم اکنون در جریان است.»

صاحب‌خبر -

رسانه غربی: جنگ داخلی دوم آمریکا آغاز شده است

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ یک استاد حقوق و ستون‌نویس آمریکایی معتقد است جنگ داخلی دوم ایالات متحده مدت‌هاست شروع شده و به باور او در این جنگ دوم «شورشیان» در حال استفاده از قدرت خود در داخل دولت و نفوذشان در رسانه‌های اجتماعی با هدف سرنگونی آنچه او «نهادهای دموکراتیک بنیادین» خواند، هستند.

«استیون هارپر»، یک استاد حقوق دانشگاه «نورث وسترن» آمریکا و وکیل در مطلبی در وبگاه «کامن دریمز» تحت عنوان «جنگ داخلی دوم ایالات متحده شروع شده است» می‌نویسد: «برای کسانی که نگران تشدید قطبی شدن فضای سیاسی آمریکا هستند خبر بدی دارم: جنگ داخلی دوم آمریکا هم اکنون در جریان است.»

او بیان داشت که به اعتقاد او این بار در جنگ داخلی خبری از نبردی سنتی و ارتش‌های معارض نیست و در این جنگ دوم از بمب، تفنگ، مسلسل یا سلاح‌های نیمه‌ اتوماتیک استفاده نمی‌شود بلکه در این جنگ «شورشیان از قدرتشان در داخل دولت و نفوذشان از طریق رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند تا نهادهای دموکراتیک بنیادین را سرنگون کنند.»

این ستون‌نویس آمریکایی در ادامه این مطلب نوشته است: «آنها خودشان را در پرچم آمریکا می‌پوشانند و از گفتمان غلط آزادی، اخلاقیات و بازگشت به پارسایی استفاده می‌کنند تا نفس حاکمیت قانون را هدف بگیرند. برخی از آنها همچون ساموئل آلیتو، قاضی دادگاه عالی آمریکا وقیحانه اذعان می‌کنند که دارند دستورهای شخصی را با هدف تغییر دادن کشور دنبال می‌کنند. آنها دارند این جنگ را در چند جبهه به پیش می‌برند.»

این تحلیلگر آمریکا تصریح داشته یک جبهه اصلی این جنگ داخلی دوم ایالات متحده آمریکا را «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق این کشور و نامزد ریاست جمهوری فعلی حزب جمهوری‌خواه رهبری می‌کند.

رسانه غربی: جنگ داخلی دوم آمریکا آغاز شده است

هارپر نوشته است: « ترامپ حتی قبل از آنکه نسبت به ۳۴ اتهامش محکومیت دریافت کند به دنبال بسیج طرفدارانش پیرامون لزوم انتقام گرفتن از دشمنانی که به گفته او هر نهاد آمریکا را علیه وی دستکاری کرده‌اند بوده است. منظور ترامپ از دشمنان به معنای هر کسی است که با او مخالف بوده یا از بنیان‌های دموکراسی ما، از جمله انتخابات آزاد و عادلانه، نظام‌های عدالت مدنی و کیفری که او را پاسخگو کرده‌اند و خود حاکمیت قانون دفاع می‌کند. دستور کار ترامپ این نیست که بهترین منافع را برای کشور پیگیری کند. او تنها بر هر چیزی که برای خودش بهترین باشد تمرکز دارد. او حتی ابایی از استراتژی زمین سوخته و از بین بردن قانون اساسی برای اجتناب از پاسخگویی و زندان ندارد. پیروان او یک به یک و عملا کل حزب جمهوریخواه حالا همراستا با این خط مشی شده‌اند و به جای دفاع از حاکمیت قانون دروغهای او را تکرار می‌کنند.»

هارپر معتقد است «جیم جردن»، نماینده جموری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با سواستفاده از کمیته فرعی خود در این مجلس برای آنکه درباره خطاکاری‌های دولت بایدن تحقیقات کرده و زمینه استیضاح رئیس جمهور فعلی آمریکا را فراهم کند یک جبهه دیگر جنگ داخلی جمهوریخواهان علیه دموکرات‌ها و بایدن را رهبری می‌کند.

این استاد حقوق آمریکایی معتقد است دستور کار دیگر جمهوریخواهان تحت رهبری ترامپ این است که هر بازرس و دادستانی در آمریکا را که بتوانند برای به راه انداختن جنگ علیه دموکرات‌هایی که «مارکسیست» و «کمونیست» می‌خوانند، به کار بگیرند.

در این مطلب نوشته شده است: «استفن میلر، مشاور ارشد ترامپ در تاریخ ۳۱ مه به فاکس نیوز گفت: آیا هر کمیته تحت کنترل جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا هم‌اکنون از قدرت صدور احضاریه خود در راه‌های لازم استفاده می‌کند؟ آیا هر دادستان منطقه‌ای جمهوریخواه حالا شروع به هر تحقیقاتی که لازم است می‌کند؟ باید از هر جنبه و قدرت سیاست حزب جمهوریخواه حالا استفاده کنیم تا پنجه در پنجه مارکسیسم انداخته و این کمونیست‌ها را شکست دهیم.»

به همین شکل «استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق ترامپ نیز خواستار بسیج دادستان‌های کل و منطقه‌ای وابسته به جمهوریخواهان برای اقدام علیه دموکرات‌ها شده است.

«مارکو روبیو»، سناتور جمهوریخواهی که نامش در میان نامزدهای معاونت ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴ مطرح شده در توئیتی نوشت: «زمان آن رسیده که جمهوریخواهان جواب آتش را با آتش بدهند.»

رسانه غربی: جنگ داخلی دوم آمریکا آغاز شده است

«مایک دیویس»، سناتور ارشد سابق کمیته قضایی سنای آمریکا و یک جمهوریخواه دیگر نزدیک به ترامپ این نصیحت را به جمهوریخواهان کرده است: «دادستان‌ کل‌های جمهوریخواهان در ایالت‌های جورجیا و فلوریدا و دادستان منطقه‌ای ماریکوپا در آریزونا باید تحقیقاتی را درباره دادستان‌ها و بازرسانی که در حال پیگیری کیفرخواست‌های ترامپ و متحدانش هستند شروع کنند.» او می‌گوید: «سپس در روز اول دولت ترامپ زمانی که او در انتخابات پیروز شود او تنها لازم دارد یک تحقیقات با موضوع حقوق مدنی کیفری را افتتاح کند.»

این ستون‌نویس وبگاه «کامن دریمز» به این اشاره می‌کند که «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا از دیوان عالی آمریکا خواست «قدم جلو بگذارد»، محکومیت ترامپ را لغو کند و به او مصونیت از بابت پیگرد قضایی دهد.
هارپر معتقد است که جانسون به نمایندگی از ترامپ دو چهره نزدیک به او شامل «اسکات پری»، رئیس سابق فراکسیون آزادی و «رونی جکسون»، پزشک سابق کاخ سفید را در یکی از حساس‌ترین کمیته‌های کنگره یعنی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا که ناظر بر کل جامعه اطلاعاتی آمریکا اعم از اف.بی.آی، سیا، آژانس امنیت ملی و سازمان‌های اطلاعاتی دیگر است منصوب کرد که این حتی حیرت برخی از خود جمهوریخواهان را بر انگیخت.

این تحلیلگر نوشته است، «مایک لی»، یک سناتور جمهوریخواه دیگر آمریکا نیز اخیرا جبهه دیگری از این جنگ داخلی دوم را گشوده و این جنگ را از طریق آبستراکسیون علیه کاخ سفید در کنگره به پیش می‌برد.

رسانه غربی: جنگ داخلی دوم آمریکا آغاز شده است

او می‌نویسد: «مایک لی حالا رهبری یک گروه از جمهوریخواهان راست افراطی سنا را بر عهده داشته تا همه منصوبین و قوانین ارائه شده از سوی دموکرات‌ها و کاخ سفید را بلوکه کند. لی و ۱۲ سناتور دیگر ظهر روز پنجم ژوئن میثاقی را برای ادامه این روند امضا کردند. دو سناتور امضا کننده این میثاق در فهرست نامزدهای احتمالی معاونت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ هستند که شامل روبیو و جی.دی وانس می‌شوند.

هارپر در انتهای مطلب خود نتیجه می‌گیرد: «جنگ داخلی دوم آمریکا شروع شده و نادیده گرفتن واقعیت آن را تغییر نخواهد داد. خوش‌خیالی تنها باعث تراژدی خواهد شد که در اثر آن کشور و جهان به این زودی‌ها نخواهد توانست خود را بازیابی کند.»

برچسب‌ها:

نظر شما