شناسهٔ خبر: 67206877 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

همایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول در دنیای فناوری با حمایت دیجی‌کالا برگزار شد

صاحب‌خبر -

همایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول در دنیای فناوری با حمایت دیجی‌ کالا و با هدف به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه در زمینه افزایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول برای علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد.

به‌گزارش گجت نیوز، صبح روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه همایش سرعت و بهره‌وری توسعه محصول در دنیای فناوری در پژوهشکده نیرو برگزار شد. این مراسم با خوش‌آمدگویی «سهیل عظیمی» مدیر تجربه افراد و برند کارفرمایی دیجی کالا و با راهبری پنل توسط «کیانوش مختاریان» راهبر ارشد فنی (CTO) یکتانت و مدیر و رهبر فنی سابق در گوگل که در سال‌های اخیر با مهاجرت معکوس خود خبرساز شد و پنلیست‌هایی از جمله «حمیدرضا سلیمانی» مدیر فنی دیجی‌کالا که به‌تازگی مهاجرت معکوس انجام داده و از کشور سوئد و پس از کسب تجربه‌هایی در اسپاتیفای و کلارنا به ایران برگشته، «علی وحدانی» راهبر ارشد اجرایی (CEO) اینوِکس، قائم مقام محصول (VP of Product) سابق در کافه‌بازار و والِکس، «ندا گلشن» هم‌بنیان‌گذار و عضو هیات مدیره در شرکت‌های مختلف اکوسیستم و راهبر ارشد محصول (CPO) سابق دیجی‌کالا آغاز شد.

همایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول همایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول

حضور افرادی با سابقه تجربه کار در فضای فناورانه بین‌المللی در بین سخنرانان همایش و همراهی آن‌ها با متخصصین باسابقه‌ای که سال‌ها در اکوسیستم فناورانه داخلی تجربه داشتند منجر به این شد که انتقال تجربه در این همایش برای علاقه‌مندان، یک انتقال تجربه در ابعاد جهانی با نگاهی به اکوسیستم داخلی و ظرفیت‌های آن باشد.

توسعه محصول در صنعت فناوری، همواره با چالش‌های متعددی از جمله رقابت شدید، تغییرات سریع در نیازهای بازار و پیشرفت‌های پیوسته در تکنولوژی مواجه است. این موضوع از چالش‌های بزرگی است که در حال حاضر شرکت‌های فناورانه با آن روبرو هستند و همین موضوع حول محور اصلی صحبت سخنرانان مراسم نیز قرار گرفته بود.

سخنرانان حاضر در این رویداد، طی دو پنل نود دقیقه‌ای که برای حضار داشتند درباره مباحث مختلف پیرامون موقعیت‌های شغلی گوناگون برنامه‌نویسی و سایر حوزه‌های فنی در شرکت‌های فناورانه صحبت کردند. آن‌ها درباره تخصص‌گرایی شرکت‌ها و لزوم تمرکز روی یک بخش فنی توسط نیروهای حاذق و همچنین چالش‌هایی که شرکت‌ها در نگه‌داشت نیروها و یا تعریف وظایف محوله که به آن‌ها دارند صحبت کردند. شرکت‌کنندگان حاضر در مراسم نیز در طول برگزاری پنل با مطرح کردن پرسش‌های خود از سخنرانان، توانستند به پاسخ‌های خود برسند و ابهامات خود درباره کار در شرکت‌های فناورانه و نحوه پیشروی پروژه‌ها در این مجموعه‌ها را برطرف کنند.

همایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول همایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول

این رویداد با حضور بیش از ۵۵۰ علاقه‌مند به حوزه فناوری کشور و همچنین با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. شبکه‌سازی نیز یکی از بخش‌های کلیدی این همایش است. فرصت‌های متعددی برای شرکت‌کنندگان فراهم خواهد شد تا با دیگر همکاران و همتایان خود در صنعت فناوری ارتباط برقرار کنند، ایده‌ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و روابط حرفه‌ای جدیدی برقرار کنند. این فرصت‌ها شامل جلسات شبکه‌سازی و میان وعده کاری می‌باشد که امکان تعامل نزدیک‌تر و موثرتر را بین شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند. نت‌ورکینگ در طول زمان استراحت نیم‌ساعته بین حضار صورت گرفت و حاضرین توانستند ارتباط سازنده‌ای با سایر همکاران خود در بخش‌های مختلف اکوسیستم فناورانه کشور برقرار کنند. این رویداد با حمایت دیجی‌کالا برگزار شد و پیش از این اعلام شده بود که تمام هزینه‌های اخذ شده برای برگزار شدن رویداد به امور خیریه اهدا خواهد شد.

همایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول همایش سرعت و بهره‌وری در توسعه محصول

رویدادهاب به‌عنوان مجری برگزارکننده این مراسم قصد دارد تا این سلسله رویدادهای مرتبط با اکوسیستم فناوری کشور و تشریح چالش موقعیت‌های شغلی مختلف را در آینده نیز ادامه بدهد. این مرکز که پیش‌تر رویدادهای دیگری نیز در این زمینه برگزار کرده بود قصد دارد تا با همکاری شرکت‌های مختلف اکوسیستم فناورانه کشور از جمله دیجی‌کالا و یا سایر شرکت‌های فعال، همایش‌ها و رویدادهای کاربردی برای فعالین در این عرصه برگزار کند تا ضمن انتقال تجربه از سوی مدیران باسابقه داخلی و بین‌المللی، بتواند کمک شایانی به کسانی که علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه هستند، داشته باشد.

سوژه انتخابی برای برگزاری رویدادهای آتی توسط رویداد هاب

با توجه به مشکلات و چالش‌های مهم فعالین عرصه فناوری در کشور انتخاب خواهد شد و با توجه به سوژه همایش‌ها، از مدیران برتر کشور برای انتقال تجربه و سخنرانی و همچنین پاسخ به سوال حاضرین دعوت به‌عمل خواهد آمد. علاقه‌مندان برای فعالیت در این عرصه و یا افرادی که هم‌اکنون در شرکت‌های مختلف در موقعیت‌های شغلی فناورانه مشغول به کار هستند، مخاطبین این سلسله رویدادها خواهند بود. نظرسنجی‌ها از شرکت‌کنندگان رویدادهای پیشین حکایت از رضایت حداکثری آن‌ها دارد و امید می‌رود تا با برگزاری متداوم این رویدادها در روزهای آتی، کمکی هرچند کوچک به توسعه و رشد اقتصاد دیجیتال کشور با همکاری بخش خصوصی صورت بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما