شناسهٔ خبر: 67206856 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امکان ثبت‌نام قانون تعیین تکلیف اراضی در دفاتر اسناد رسمی یزد فراهم شد

حمید رضا دهقان

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد از فراهم شدن امکان ثبت نام قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای ثبتی فاقد سند در دفاتر اسناد رسمی استان با کمترین هزینه خبر داد.

صاحب‌خبر -

«مهدی اقبال» در این خصوص اظهار کرد: در راستای حمایت از حقوق مالکیت اشخاص سند تحول و تعالی قوه قضائیه، سهولت و دسترسی سریع عموم مردم به خدمات غیر حضوری قابل ارائه در دفاتر اسناد رسمی با جدیت مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: مقرر شده با راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی در (سکوی کاتب) تمامی درخواست‌های تنظیم اسناد رسمی و خدمات ثبتی به دفترخانه از این سامانه پذیرش خواهد شد.

مدیر کل ثبت اسناد یزد ادامه داد: در همین راستا و در اجرای تبصره یک ماده ۴ قانون تعیین تکلیف که آمده « متقاضی درصورت تمایل می تواند جهت تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی و ارائه مدارک مورد نیاز به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کند و دفاتر مکلفند به نمایندگی از طرف متقاضی مطابق ضوابط آیین نامه پس از تکمیل فرم الکترونیکی تقاضا، نسبت به ارسال مدارک مورد نیاز به هیأت ها اقدام نمایند»، از این تاریخ، ثبت‌نام قانون تعیین تکلیف در دفاتر اسناد رسمی استان انجام خواهد شد.

اقبال تصریح کرد: متقاضیان می توانند با کمترین هزینه و به جای مراجعه به کافی نت‌ها، نسبت به ثبت نام این قانون و دریافت سند و نیز تسریع در امور مربوطه اقدام کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداه کل ثبت اسناد استان، قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای ثبتی فاقد سند شامل زمینها و چهاردیواری‌ها( غیراز کشاورزی و باغات ) نمی‌شود و فقط ساختمانهای احداثی را شامل می شود.

ساختمان‌ها و زمین‌های کشاورزی و باغات باید دارای سابقه ثبت باشند یعنی برای آنها پلاک ثبتی تعیین شده باشد؛ ضمن آن که  فقط برای املاکی می‌توان درخواست سند داد که دسترسی به مالک یا حداقل یکی از وراث او ( به جهت فوت یا مفقود الاثر بودن) مقدور نباشد. ( فوت یا غیبت در حین رسیدگی به تقاضا و با استعلام از ثبت احوال قابل تشخیص است و در صورت اثبات خلاف آن تقاضا از سوی هیات رد می شود).

انتهای پیام

نظر شما