شناسهٔ خبر: 67206823 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

شه‌بخش: تمام جوانی و زندگی‌ام را برای بوکس گذاشته‌ام/ هرجا نهتانی کنارم بوده، بهترین نتایج را گرفتم

ملی پوش بوکس ایران گفت: تمام جوان و زندگی‌ام را برای بوکس گذاشته‌ام و پای این رشته می‌مانم تا به اهدافم برسم.

صاحب‌خبر -

دانیال شه‌بخش در گفت‌وگو با میزان، درباره عدم کسب سهمیه المپیک در رشته بوکس اظهار داشت: از مرحله اول تا سوم انتخابی المپیک خیلی تلاش کردیم تا سهمیه بگیریم، اما نشد. خود من و سایر بچه‌ها توانش را داشتیم در المپیک باشیم، اما برای رسیدن به این مهم، یک برنامه المپیکی و امکانات المپیکی لازم است. در هر صورت حیف شد که این فرصت بزرگ را از دست دادیم.

وی با اشاره به تاثیر حضور در تورنمنت قزاقستان پیش از سفر به تایلند گفت: از روی اجبار در رقابت‌های قزاقستان شرکت کردیم و‌ ای کاش بجای این تورنمنت، در اردوی مشترک تایلند حضور پیدا می‌کردیم، چون تمام رقیبان ما آنجا حضور داشند که متأسفانه این موضوع انجام نشد. یک مربی باید فراز و نشیب‌ها را در نظر بگیرد که مثلاً ورزشکارش کی به اوج برسد و کجا در افت بدنی باشد، اما هرچه که بود دیگر گذشت و باید نگاهمان رو به جلو باشد.

زمان استکی همگی با جان و دل در رینگ می‌جنگیدیم

ملی‌پوش بوکس ادامه داد: زمانی علیرضا استکی سرمربی بود، علاوه بر مسائل فنی یک رفاقت خاصی با بچه‌ها داشت که همگی با جان و دل در رینگ می‌جنگیدیم. به هر حال هر مربی سبک خاص خودش را دارد و دیدید مدال تاریخی و اتفاقات بزرگ در آن دوره رقم زدیم که از خاطر هیچکس پاک نمی‌شود.

وی افزود: سخت است که آدم خاطراتش را مرور کند و همه می‌دانیم که کلکسیون مدال‌های بوکس تنها یک مدال المپیک کم دارد که برای رسیدن به این مهم حداقل باید ۴ سال صبر کنیم، اما این توایی در بچه‌ها وجود دارد که این کار بزرگ را رقم بزنند. برای کسب مدال المپیک باید از "الف" تا "ی" فدراسیون بوکس المپیکی باشد.

ورزشکار حرفه‌ای نباید تمرکزش روی شغل و کارش باشد

بوکسورتاریخساز ایران درخصوص مشکل همیشکی مالی تصریح کرد: یک ورزشکار حرفه‌ای نباید تایم و تمرکزش روی شغل و کارش باشد، چون این مسائل روی کار بوکسور تاثیر منفی می‌گذارد. ما همیشه با مشکل مالی دست و پنجه نرم می‌کردیم و فدراسیون تا جایی که در توان دارد به ما کمک می‌کند، اما کافی نیست. تمام جوانی و زندگی‌ام را برای بوکس گذاشتم و باز هم این کار را می‌کنم. همه جوره پای بوکس ایستادم تا به هدفم برسم.

شه‌بخش درباره تاثیر عدم حضور محمود نهتانی در کنار خود گفت: اگر نهتانی در مسابقات بین‌المللی کنار من باشد، در هر رویدادی قول مدال می‌دهم و پیش از این هم دیدید که او هرجایی کنارم بوده، بهترین نتایج را کسب کردم. بزرگترین تیم‌های دنیا از این شیوه برای بوکسور‌های خود استفاده می‌کنند که ما در دوران علی آقا (استکی) این کار را انجام دادیم و نتیجه هم گرفتیم.

نباید چشممان را روی زحمات فدراسیون ببندیم

وی در پایان با اشاره به زحمات رئیس فدراسیون بوکس خاطرنشان کرد: روح‌الله حسینی آدم بامعرفت و کاردرستی است و همه جوره سعی کرده برای ما تدارکات خوبی فراهم کند. تورنمنت‌های مختلفی رفتیم و نباید چشممان را روی زحمات یک مجموعه و رییس فدراسیون ببندیم. به هر حال یکسری خلاء در تیم ملی وجود دارد که ان‌شاءالله این مشکل هم حل شود تا در آینده بهترین مدال‌ها را کسب می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما