شناسهٔ خبر: 67206795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

تابستونتو بساز

کتاب چاپ ۳۵ سال پیش ِانتشارات کانون، همچنان جذاب و سرگرم کننده است

روزی که مهدی معینی، مرتضی اسماعیلی سهی در سال ۱۳۶۸ کتاب برگ ها را در انتشارات کانون به چاپ می رساندند احتمالا نمی دانستند یک روز در شروع تابستان ۱۴۰۳ در یکی از مرزی ترین مراکز خراسان جنوبی در شهر سربیشه این کتاب بهانه ای برای شادی و سرگرمی و یک فعالیت علمی برای جمع زیادی از کودکان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ کودکان کانونی در مرکز سربیشه یک روز خود را با برنامه های متنوع کتاب برگها سپری کردند.

در این گزارش آمده است گردش علمی در حیاط و اطراف کانون جهت پیدا کردن برگ های مختلف و سپس معرفی کتاب برگها، کارگاه ساخت کاردستی با برگ درخت و در پایان داستان گویی خلاق با کاردستی های برگی از فعالیت های یک روز مرکز سربیشه با کتاب برگها بود.

شایان ذکر است کتاب برگها اثر مهدی معینی و مرتضی اسماعیلی سهی است که در سال ۱۳۶۸ با موضوع کاردستی هایی با برگ درختان در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است در ابتدای این کتاب آمده است که در یک روز پاییزی که نویسنده طراح ما در انجمن پاییزی رنگ‌ها و برگ‌ها شرکت کرده بود، بسیاری چیزها دید و شنید. آنگاه بخشی از آن چه یافته بود- مثل لاک لاک پشت، گوش فیل، دم روباه، شاخ گوزن، سر شیر، موج رود، چشم جغد و… را در کیسه‌ای ریخت و به خانه آورد. سپس آن‌ها را در دفتر کوچکی گذاشت و مرتب کرد. می‌خواهید آن همه چیزهای جالب و زیبا را ببینید؟

کتاب چاپ ۳۵ سال پیش ِانتشارات کانون، همچنان جذاب و سرگرم کننده است

نظر شما