شناسهٔ خبر: 67206734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امتحان نهایی زبان دوازدهم، دغدغه دانش آموزان شد

شهروند خبرنگاران ما با ارسال پیام هایی از سطح بالای امتحان نهایی زبان انگلیسی پایه دوازدهم گلایه کردند و درخواست رسیدگی به آن را دارند.

صاحب‌خبر -

امتحان نهایی زبان انگلیسی دوازدهم، دغدغه دانش آموزان شد

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، در کنکور سال ۱۴۰۳، تأثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها که شامل نتایج آزمون‌های نهایی دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم در نظام آموزشی ۶.۳.۳ و دیپلم و پیش‌دانشگاهی در نظام آموزشی سالی واحدی است قطعی بوده و سهم نمره کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) به میزان ۵۰ درصد قطعی و در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی ۲۸ درصد قطعی است.
برای اعلام قبولی، رتبه‌بندی داوطلبان براساس نمره کل حاصل از ترکیب نمره کل آزمون اختصاصی (سراسری) و نمره کل سابقه تحصیلی انجام می‌شود.

شهروند خبرنگاران ما از امتحان نهایی زبان پایه دوازدهم که روز پنجشنبه ۲۴ خرداد برگزار شد، گلایه دارند.

متن شهروند خبرنگار ما:

 امتحان زبان دوازدهم از لحاظ محتوا و شیوه برگزاری غیراستاندارد بود.  در بخش شنیداری تلفظ برخی کلمات اشتباه است که اتفاقا کلید روی یکی از آنها هم هست. متن‌ها زمان‌بر و مبهم بودند و اصلا متناسب با سطح کتاب درسی دوازدهم نبود.  این سطح کتاب، آموزش در حد مدرسه و شیوه آزمون گرفتن مانند این است که با 《پراید تمرین رانندگی کنیم ولی در مسابقات فرمول۱ شرکت کنیم! 》 اگر دانش‌آموزی خارج از مدرسه زبان نخوانده بود ولی کتاب را هم مسلط بود نمیتوانست امتحان خوبی بدهد. لطفا رسیدگی کنین.

متن شهروند خبرنگار ما:
لطفا پیگیری کنید مگر رئیس آموزش و پرورش نمیگفت هدف از امتحان نهایی کاهش استرس و برقراری عدالت هست پس کو؟!!! سطح امتحان زبان اصلا در حد کتاب درسی نبود و بسیار سخت!! لیسینیگ هم به خاطر باند بی کیفیت مدارس و اصلا نامفهوم بود خیلی تند میخواند هدف از گرفتن این سوالات چیه؟ که قبول نشیم؟ سطح تدریس معلما تو مدارس در حد سوالات نبود، من تمام نمراتم بالای ۱۸و۱۹هست ولی زبان به حدی افتضاح بود که ممکن است اصلا پاس نشم. همه بچه ها درحوزه گریه میکردن. این امتحانا برای اینده مااا تاثیر داره، لطفا پیگیری کنید.



نظر شما