شناسهٔ خبر: 67206649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

همسر شهید دریانوش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ترجیح خلبانی به پزشکی/ وصیت شهید «دریانوش» به فرزندانش+ فیلم

همسر شهید «محسن دریانوش» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس به شرح ماجرای انتخاب رشته خلبانی توسط همسر شهیدش و سیره رفتاری او در زندگی شخصی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» و همراهان پس از افتتاح سد «خدا آفرین» و سد «قیز قلعه‌سی» در راه بازگشت به استان آذربایجان غربی در نزدیکی روستای «اوزی ورزقان» دچار سانحه شد.

انسان‌های درستکار الگوی همسرم بودند/ شهید «دریانوش» تمام ویژگی‌های برجسته یک انسان را داشت

در این سانحه «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله «سید محمدعلی آل هاشم» امام جمعه و نماینده ولی فقیه وقت تبریز، «سید مهدی موسوی» رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور و کادر پروازی بالگرد حامل رئیس جمهور با نام‌های «سید طاهر مصطفوی»، «محسن دریانوش» و «بهروز قدیمی» به شهادت رسیدند.

خبرگزاری دفاع مقدس در همین راستا با «مریم رضایی» همسر شهید «محسن دریانوش» کمک خلبان بالگرد شهید جمهور گفت‌وگویی انجام داده که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

دفاع‌پرس: لطفا از ویژگی شهید برایمان بگویید.

همسر شهید: شهید دریانوش بسیار خوش برخورد، مومن و صبور بود و با همه انسان‌ها از موضع انسانیت برخورد می‌کرد. شهید ما تمام ویژگی‌های برجسته یک انسان کامل را داشت.

دفاع‌پرس: شهید دریانوش در چه ماموریت‌هایی حضور فعال داشت؟

همسر شهید: همسرم بیشتر مواقع به ماموریت اعزام می‌شد و کمتر در منزل حضور داشت و درباره ماموریت‌های خود صحبتی نمی‌کرد.

دفاع‌پرس: الگوی شهید دریانوش چه کسی بود؟

همسر شهید: انسان‌های درستکار الگوی همسرم بودند و در زندگی به من و فرزندانم توصیه می‌کرد که انسان باید با خدا معامله کند. همسرم همیشه به فرزندان توصیه می‌کرد که به گونه‌ای درس بخوانید و رفتار کنید که پرچم پدر بالا باشد و هر کاری می‌کنید برای خدا باشد.

انسان‌های درستکار الگوی همسرم بودند/ شهید «دریانوش» تمام ویژگی‌های برجسته یک انسان را داشت

دفاع‌پرس: چطور شد که شهید دریانوش به ارتش وارد شد؟

همسر شهید: زمانی که با همسرم ازدواج کردم و به منزل پدری‌شان رفتم و از خصوصیات بچگی او صحبت می‌کردند می‌گفتند که محسن از کودکی به هواپیما علاقمند بود و همیشه در آسمان به هواپیماها و هلی کوپترها نگاه می‌کرد و دوست داشت خلبان شود. پس از اتمام دوران دبیرستان و امتحان کنکور، در دو رشته «پزشکی» و «خلبانی» حائز رتبه‌های برتر شد و طبق علاقه، «خلبانی» را انتخاب و وارد ارتش شده بود.

دفاع‌پرس: نظر شهید دریانوش درباره کشورمان و مردم ایران چه بود؟

همسر شهید: طبیعتا هر انسانی کشور و مملکت خود را دوست دارد. با توجه به اینکه همسرم به نظام، انقلاب و کشورمان علاقه زیادی داشت، حضورش در ارتش هم به همین خاطر بود. همسرم معتقد بود که مردم کشورمان بی ریا، صادق، دست‌گیر، خودجوش و مهربان هستند و مردم را همیشه دوست می‌داشت.

دفاع‌پرس: چه توصیه‌ای به مردم برای حضور در انتخابات دارید؟

همسر شهید: سرنوشت هر کشوری به دست مردمان آن سرزمین رقم می‌خورد. هر چقدر حضور در انتخابات پر رنگ‌تر باشد به نفع مردم مملکت است؛ لذا باید در سرنوشت مملکت خود دخیل باشیم. برای اهداف مملکت در انتخابات حضور داشته باشیم و رای دهیم، چون مملکت خودمان است و باید آن اداره کنیم.

<div id="video-display-embed-code_2499480" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/673038/2499480?width=400&height=300"></script></div>

دفاع‌پرس: از وقتی که به ما اختصاص دادید تشکر می‌کنم.

همسر شهید: از خبرگزاری دفاع مقدس به خاطر اینکه به سبک زندگی و سیره شهدا می‌پردازد، تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما