شناسهٔ خبر: 67206376 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرمربی تیم چادرمو اردکان در گفت‌وگو با ایسنا

اخباری: برای صعود به لیگ برتر خون دل خوردیم/ قضاوت‌ها در هفته‌های پایانی عادلانه‌تر شد

محمدمسعود زارع

چند روز پس از صعود تاریخی تیم چادرملو اردکان پس از ۱۸ سال به عنوان نماینده استان یزد به عالی‌ترین سطح فوتبال ایران فرصتی به دست آمد تا با «سعید اخباری» که این موفقیت بزرگ را برای ورزش و فوتبال یزد خلق کرده است گفت‌وگویی داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

سعید اخباری در گفت‌وگو با ایسنا از اتفاقی که منجر به قهرمانی چادرملو شد و البته کمبود امکاناتی که در یزد لمس کرده صحبت می‌کند. اخباری صبحت‌هایش در خصوص صعود به لیگ برتر را چنین آغاز کرد: بابت این اتفاق بزرگ شکرگذار خدا هستم. بعد از ۱۸ سال مردم شریف استان یزد و مردم مظلوم شهر اردکان که از خیلی چیزها محروم هستند این شادی حقشان بود و لیاقت داشتن یک تیم در لیگ برتر را داشتند.

سرمربی تیم چادرملو اردکان ادامه داد: زمانی که لیگ یک را شروع کردیم، تعداد هواداران روی سکوهای ورزشگاه شهید نصیری یزد به ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسید اما هر چقدر زمان گذشت و نتایج خوبی گرفتیم به مراتب تعداد تماشاگران بیشتر و بیشتر شد و در چند بازی آخر جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر داخل ورزشگاه حضور داشتند و در طول ۹۰ دقیقه یک صدا تیم را تشویق می‌کردند و جهنمی برای تیم حریف ساخته بودند. حتی صدها نفر دیگر پشت درب‌های ورزشگاه می‌ماندند. خدا را شکر می‌کنم با صعود محبت هوادران را جبران کردیم.

او افزود: برای همه مجموعه تیم حس خوشبختی بود که در استانی همچون یزد با حضور مردمی کار می‌کردیم که در هفته‌های آخر با وجود تمام سختی‌ها و کمبود امکانات پشت تیم را خالی نکردند. زمانی که در مقابل تیم آلومینویم با حضور بیش از ۱۸ هزار نفر در دقیقه ۱۱۹ گل خوردیم و باختیم این مردم چنان ما را تشویق کردند که مقابل‌شان از این باخت خجالت کشیدیم. بعد از این اتفاق همه مجموعه تیم هم قسم شدیم که اگر تا قبل از این بازی برای سرنوشت، آینده و خانواده خودمان بازی می‌کردیم اما از اینجا به بعد چیزی جز خوشحالی این مردم برایمان اهمیت نداشته باشد.

اخباری ادامه داد: در زندگی هیچ وقت ۲۳ خردادماه ۱۴۰۳ را فراموش نمی‌کنم. آن شور و نشاطی که با حضور نزدیک به ۲۰ هزار نفر ایجاد شده بود را اصلا نمی‌توان فراموش کرد. یزد ۱۸ سال بود که در لیگ برتر نماینده نداشت و این توفیق نصیب من شد تا یزد را به جغرافیای فوتبال ایران اضافه کنم و امیدوارم که یک نماینده خوب در لیگ برتر برای این مردم باشیم و این تاریخ سازی لیگ یک در لیگ برتر نیز ادامه دار باشد.

سرمربی تیم چادرملو اردکان با بیان اینکه تا اتحادی نباشد موفقیتی حاصل نمی‌شود، افزود: از راس هیات مدیره شرکت چادرملو تا مدیریت و هیات مدیره باشگاه و حتی بازیکنان نیمکت نشین و اعضای کادر فنی همدیگر را قبول داشتند و جوی صیمیمی و خانوادگی، بدون هیچ گونه اختلاف و تنشی در تیم به وجود آمده بود و حاصل این اتحاد و همدلی منجر به صعود شد. کار کردن در چنین مجموعه‌ای برای من افتخاری بزرگ است.  

وی گفت: من، آقای عطایی، مجموعه هیات مدیره باشگاه و مدیریت شرکت چادرملو، بازیکنان و اعضای کادر فنی برای این صعود خون دل خوردیم و سختی زیادی را به جان خریدیم. آقای عطایی برادرانه پشت تمام تصمیمات من ایستاد و حمایت کرد.

اخباری: برای صعود به لیگ برتر خون دل خوردیم/ قضاوت‌ها در هفته‌های پایانی عادلانه‌تر شد

اخباری در ادامه گفت: زمانی که کار را شروع کردم مجموعه‌ای از بازیکنانی را داشتم که می‌دانستم از آن‌ها و مجموعه تیم با توجه به سبک بازی که در ذهن خود داشتم چه چیزی می‌خواهم، زمانی که این بازیکنان جذب شدند و عملکردشان را دیدم برایم جای سوال بود که چرا این بازیکنان تا امروز دیده نشدند؟ چرا سیستم دلالی در فوتبال باید وجود داشته باشد که مانع دیده شدن و رشد این استعدادها باشد. در طول فصل این حسرت را میخوردم که چرا این بازیکنان تا امروز دیده نشدند.

سرمربی تیم چادرملو افزود: به بازیکنانم افتخار می‌کنم که با وجود درد، سختی و گاها با مصدومیت با عشق برای پیروزی تیم میجنگیدند. من شجاعت را از بازیکنانم یاد گرفتم. دو بار در جام حذفی مقابل دو تیم لیگ برتری قرار گرفتیم و بازیکنانم با غیرت واقعا جنگیدند.

اخباری ادامه داد: لیگ یک امسال سطح بسیار بالاتری نسبت به سال گذشته داشت. یک خسته نباشید جانانه باید به تیم‌هایی که با شرافت تا هفته آخر بازی کردند گفت. یک چیزی را باید با صداقت بگویم. ما اگر حریف‌های قوی نداشتیم اینقدر قوی نمی‌شدیم. در یک فصل ۳۸ مسابقه برگزار کردیم، خودتان می‌دانید حفظ شرایط ایده‌آل در لیگ فرسایشی که استان‌های مختلفی در آن حضور دارند و سفرهای بسیار سخت اتوبوسی و هواپیمایی دارد چقدر مشکل است. تیم ما با ۷۳ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد؛ در حالی که سال قبل شمس آذر با ۷۰ امتیاز صعود کرد.

اخباری در خصوص امکانات استان و شهر یزد گفت: شاید کسی نداند که ما به لحاظ امکانات با مشکلات زیادی مواجه بودیم. نه زمین خوبی و نه استادیوم خوبی وجود دارد. یک استادیوم نصیری وجود دارد که به‌خاطر چمن بد منجر به مصدومیت مکرر بازیکنان ما شد. در بازی آخر هم محمد بلبلی پایش به چمن گیر کرد و رباطش پاره شد.

سرمربی تیم چادرملو با بیان اینکه ورزش حرفه‌ای چیزهای زیادی را می‌طلبد، گفت: آقای دکتر فاطمی استاندار یزد خیلی به ما کمک و حمایت کردند و تا انتها کنار ما بودند. از مسئولان یزد خواهش می‌کنم به‌خاطر مردم دست به کار شوند و شرایطی را برای میزبانی از لیگ برتر مهیا کنند.

حضور مهران فاطمی استاندار یزد در رختکن تیم چادرملو پس از پیروزی مقابل تیم فجر شهید سپاسی شیراز

اخباری ادامه داد: ۲۸ ایراد ورزشگاه شهید نصیری باید برطرف شود تا در این استادیوم در لیگ برتر میزبانی کنیم. هیچ اقدامی برای ساخت ورزشگاه در شهر اردکان نشده است. فرآیند ساخت یک ورزشگاه از شروع تا پایان حداقل دو سال زمان می‌برد و ما برای امسال باید فکری بکنیم تا حق مردم ضایع نشود، الان دیگر این تیم مردمی شده و وقتی تیمی مردمی می‌شود رسالت سنگین‌تر می‌شود.

وی در خصوصی داوری نیز گفت: در بعضی از مواقع سوت‌هایی برای ما زده شد که زیان‌آور بود و نیمه‌های فصل متوجه شدیم که چقدر از این موضوع متضرر شدیم. امیدوارم دامنه مبارزه با فساد ادامه‌دار باشد و اگر کسی جایی حق کسی را ضایع کرده نتیجه‌اش را ببیند، چون امسال سرنوشت یک استان در دست تیم ما بود اما خداروشکر که در هفته‌های پایانی سوت‌های عادلانه‌ای زده شد.

سرمربی تیم چادرملو اردکان در پایان گفت: این صعود را به پدرم تقدیم میکنم چرا که در این سال‌ها یک موفقیت بزرگ به پدرم بدهکار بودم. پدرم تنها حامی من در مسیر پر و فراز نشیب صعود به لیگ برتر بود.

اخباری: برای صعود به لیگ برتر خون دل خوردیم/ قضاوت‌ها در هفته‌های پایانی عادلانه‌تر شد

انتهای پیام

نظر شما