شناسهٔ خبر: 67206269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مهاجری: جلیلی حتی سابقه اداره یک مغازه را هم ندارد /زاکانی ظرفیت تخریب قالیباف به نفع جلیلی را دارد/پورمحمدی می‌تواند هردوی آن‌ها را به چالش بکشد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: جلیلی قطعا ناکارآمد است و او حتی سابقه اداره یک مغازه را هم نداشته و هیچ‌کار اجرایی نکرده. از طرفی یک نگاه کاملا منحصر را در سیاست خارجی رهبری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری، روزنامه‌نگار و تحلیلگر اصولگرا درباره دوگانه احتمالی میان محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی گفت: «آقایان قالیباف و جلیلی با اینکه رقیبند، بخشی از آرای شان همپوشانی دارد. هردو نفر «رئیسی نمایی» می‌کنند و به دنبال برداشتن از سبد رأی رئیسی هستند. با این حال، چون جلیلی نماینده بخش اولترا راست جناح اصولگراست با قالیباف که گاهی ژست نواصولگرایی می‌گیرد فاصله دارد.»

وی در گفتگو با فرارو، افزود: «شنیده‌ام تلاش‌هایی برای کنار کشیدن جلیلی به نفع قالیباف شده و توجیه آن‌ها هم این است که در دعوای این دو نفر ممکن است پزشکیان بازی را ببرد. طرفداران جلیلی معتقدند بدلیل افشاگری‌هایی که علیه قالیباف شده رأی او کمتر است و باید او به نفع جلیلی کنار برود.»

مهاجری تاکید کرد: «جلیلی قطعا ناکارآمد است و او حتی سابقه اداره یک مغازه را هم نداشته و هیچ‌کار اجرایی نکرده. از طرفی یک نگاه کاملا منحصر را در سیاست خارجی رهبری می‌کند. از حاج قاسم سلیمانی نقل است که اگر جلیلی رییس جمهور شود از نیروی قدس سپاه می‌روم.»

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: «قالیباف در سال‌های اخیر باندبازی زیادی انجام داد و برای ماندگاری خودش هرکاری کرد و از این جهت می‌شود او را با اصولگرایی دارای فاصله خواند. او با سران جبهه پایداری زدوبند کرد، اما بدنه پایداری با جلیلی است. قالیباف ادای تکنوکرات‌ها را در می‌آورد و جلیلی بی نیاز از چنین شوآف‌هایی است. جلیلی رأی تندروها را دارد و قالیباف می‌خواهد هم تندروها را داشته باشد هم‌میانه‌ها را؛ و کارش اتفاقا همین جا سخت می‌شود.»

مهاجری درباره ترکیب نهایی و تقابل میان نامزدها اظهار داشت؛ «دوگانه قالیباف جلیلی در روزهای آتی جدی‌تر می‌شود، چون هر دوی آن‌ها در مناظره‌ها زیر ضرب رقبا خواهند بود. پورمحمدی می‌تواند هردوی آن‌ها را به چالش بکشد. زاکانی هم ظرفیت تخریب قالیباف به نفع جلیلی را دارد. قاضی زاده در این وسط توی بازی نخواهد بود و قطعا به نفع یکی از آن‌ها و ترجیحا جلیلی کنار می‌رود. جلیلی هم تا پایان مناظره‌ها خواهد ماند و اگر فاصله اش با قالیباف کم باشد کنار نمی‌رود و به فکر مرحله دوم خواهد بود.»

۲۷۲۱۸

نظر شما