شناسهٔ خبر: 67206261 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا عضو هیئت مدیره Openai می‌شود

ایتنا - «تجربه بی‌نظیر ژنرال ناکاسون در حوزه‌هایی مانند امنیت سایبری به راهنمایی OpenAi در جهت تحقق مأموریتش در اطمینان یافتن از مفید واقع شدن هوش عمومی جامع برای تمام بشریت کمک خواهد کرد».

صاحب‌خبر - اوپن‌ای‌آی اعلام کرد که پل ناکاسون، رئیس سابق آژانس امنیت ملی (NSA) و ژنرال بازنشسته،  را به هیات مدیره و همچنین کمیته ایمنی و امنیتی تازه تشکیل‌شده خود اضافه می‌کند.
 
به گزارش ایتنا، این خبر از آن جهت واجد اهمیت است که اوپن‌ای‌آی به دنبال متقاعد کردن کسانیست که تردید دارند این شرکت، در پیگیری هدفش در تولید سوپر هوش، اقدامات کافی را برای کسب اطمینان از ایمن بودن مدل‌هایش انجام می‌دهد یا نه.
 
ناکاسون، که علاوه بر زمان حضورش در صدر NSA فرماندهی سایبری ارتش آمریکا را نیز راهبری می‌کرد، تجربه و تخصص امنیت سایبری و امنیت ملی را به هیات مدیره این شرکت می‌آورد.

 

برت تیلور، رییس هیات مدیره اوپن‌ای‌آی، در بیانیه‌ای گفت: «هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که تأثیرات مثبتی در زندگی افراد داشته باشد، اما تنها در صورت ایجاد و استقرار امن این نوآوری‌ها می‌تواند این پتانسیل را برآورده کند».
 
تیلور افزود: «تجربه بی‌نظیر ژنرال ناکاسون در حوزه‌هایی مانند امنیت سایبری به راهنمایی OpenAi در جهت تحقق مأموریتش در اطمینان یافتن از مفید واقع شدن هوش عمومی جامع برای تمام بشریت کمک خواهد کرد».

در همین حال، سناتور مارک وارنر به  که اضافه کردن ناکاسون به هیات مدیره، با توجه به اینکه وی پس از ترک خدمات دولتی در اوایل سال جاری گزینه‌های زیادی داشت، یک «دریافت عظیم» است. وارنر گفت: «هیچکس در جامعه امنیتی [آمریکا] مورد احترام‌تر از وی نیست».
 
وارنر، که رئیس کمیته اطلاعات سنا است، گفت که ناکاسون تخصص لازم را در مورد امنیت سایبری به طور عام و همچنین به طور خاص در مورد امنیت انتخابات و همچنین رقابت با چین به ارمغان می‌آورد. از دیدگاه وی، ناکاسون «دید بسیار واقع‌گرایانه‌ای درباره این واقعیت دارد که چین نوع دیگری از چالش را پیش می‌کشد».
 

نظر شما