شناسهٔ خبر: 67204551 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کیش میزبان جشنواره گلاب گیری

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری جشنواره گلاب گیری گرامیداشت دهه امامت و ولایت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، علیرضا فاطمیان پور در جمع اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر، گفت: شعار امسال دهه امامت و ولایت، با هماهنگی دبیرخانه مناطق آزاد و بنیاد بین المللی غدیر با نام امیر المومنین (ع) معیار زندگی و الگوی حکمرانی انتخاب شده است.

او با اشاره به همزمانی جشن‌های دهه امامت و ولایت با برگزاری جشنواره تابستانی بزن بریم کیش، گفت: با اجرای برنامه‌های متنوع برای همه سلیقه‌ها و هم افزایی با برگزار کنندگان جشنواره بزن بریم کیش امیدواریم لحظات شادی را برای ساکنان و گردشگران فراهم کنیم.

مدیر فرهنگی و آموزشی، سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: همزمان با شب عید سعید قربان محفل انس با قرآن با حضور قاریان ملی و محلی از ساعت بیست درمسجد ثامن الائمه برگزار خواهد شد.

سعید یکه دهقان افزود: جشنواره گلاب گیری برای اولین بار در ایام دهه امامت و ولایت از یکم تا پنجم تیر در کیش برگزار می‌شود.

او گفت: علاوه بر برپایی جشنواره گلاب گیری و بازارچه محصولات این جشنواره دراسکله تفریحی، کاروان خودرویی نیز مسیر مسجد خاتم الانبیاء تا اسکله تفریحی را طی می‌کند.

یکه دهقان برگزاری برنامه‌های شعر و موسیقی با حضور شاعران ملی را از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی برشمرد و افزود: برپایی جشن ویژه کودکان در صبح عید سعید غدیر و مراسم ویژه بزرگسالان بعد از اقامه نماز ظهر عید در مصلی کیش برگزارمی شود.

مدیر فرهنگی و آموزشی، سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری گردهمایی سادات کیش در شب عید سعید غدیر خبر داد و افزود: اردوی فرهنگی ویژه دختران با عنوان دختران دریا، چهارم تیر با حضور دانش آموزان و برگزاری مسابقه کتابخوانی در دو حوزه کودک ونوجوان در کیش برگزار می‌شود.

سعید یکه دهقان، افزود: مراسم سنتی خطبه خوانی بومیان کیش در حسینیه فاطمه الزهرا، اجرای طرح یک روزه نان صلواتی، جشن عید غدیر در حسینه قرآن و عترت، برنامه هر پنج شنبه نقاشی با موضوع اعیاد قربان و غدیر، برپایی موکب‌های مذهبی با مشارکت اصناف و هیئت‌های مذهبی، عیادت از جانبازان و بیماران با حضور مردم و مسئولان نیز در این ایام برگزار می‌شوند.

او گفت: برنامه‌های ورزشی نیز در جزیره کیش برگزار خواهند شد و در روز‌های آینده اطلاع رسانی می‌شوند.

<div id="video-display-embed-code_11219969"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4260698/11219969?width=650&height=350"></script></div>

نظر شما