شناسهٔ خبر: 67204193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست تخصصی بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و مردم نهاد شهرستان بوکان

نشست تخصصی بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بانوان انجمن‌های مردم نهاد و کارآفرین با ریاست خشایار صنعتی فرماندار شهرستان بوکان و با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در ابتدای جلسه بانوان به ارائه مشکلات و سوالات خود در زمینه‌های مختلف پرداختند؛ سیستم زایمان بدون درد و LDR، مراکز نگهداری کودک ویژه مادران شاغل، کمبود فضا‌های ورزشی، بازارچه مشاغل خانگی، انجمن بانوان تاثیرگذار، مراکز فرهنگی اجتماعی ویژه اوقات فراغت بانوان خصوصاً بانوان مسن و بازنشسته و ... ازجمله مطالبات بانوان حاضر در جلسه از مدیر کل زنان و خانواده استانداری بود.
 
نیر الهامی؛ مدیرکل زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی طی روند جلسه به سوالات بانوان پاسخ داد و با اشاره به مشارکت چشم گیر بانوان در جامعه، تصمیم گیری‌ها و آگاه سازی در اجرای برنامه‌ها که مستلزم رسانه قوی و انتخاب درست است بیان داشتند که با پیگیری بانوان مطالبه گر می‌توانند به نتایج موردنظر دست یابند و در عرصه‌های مختلف حضور حداکثری داشته باشند و بیش از پیش زمینه رشد و تعالی را در جامعه مهیا سازند. 
 
در ادامه خشایار صنعتی فرماندار شهرستان بوکان گفت؛ تعالی و رشد جامعه از مجرا و کانال تحقق یافته جامعه با نشاط نشات خواهد گرفت جامعه‌ای که زنان آن توانمند و تاثیر گذار باشند بی شک مردان آن جامعه هم در مسیر توسعه و تعالی را طی خواهند نمود. زنان با تکیه بر استعداد و ایده‌های خود می‌توانند تعالی جامعه را تغییر دهند و برای توانمند شدن جامعه باید در عرصه‌های مختلف مشارکت پذیری و مشورت سازی از این ظرفیت تاثیرگذار استفاده کرد.
وی اذعان داشت برای روشن‌تر شدن مسیر در بزنگاه‌های انتخاباتی و بزنگاه‌های سرنوشت جامعه مهم است که بر توان زنان بهره برد. مسئله مشارکت یک موضوع تاثیرگذار در سرنوشت یک کشور و یک جامعه است، به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی، مسیر خدمت و مسیر کار کردن، در کشور متوقف نخواهد شد زمانی که هوشمندانه با نقش راه ترسیم شده مسیر را ادامه دهیم و برای تداوم حرکت مردم باید هوشمندانه عمل کنند و در انتخابات و عرصه‌های مهم انتخابی با شعور و آگاهی قدم بردارند و پا در جای پای مسئولینی بگذارند که مسیر شان مسیر خدمت گذاری است و برای خدمت به مردم خستگی ناپذیر سر از پا نمی‌شناسند.
 
تقاضای صنعتی فرماندار شهرستان بوکان از اقشار مردم خصوصاً بانوان در حوزه‌های مختلف، تصمیم سازی آسیب‌های اجتماعی باید مطالبات به صورت دسته بندی شده و مشخص موجود و پیش رو داشته باشند تا کسانی که در معرض انتخابات قرار می‌گیرند در برابر معضلات و آسیب‌های اجتماعی رویکرد مشخص داشته باشند.
 
بانوان باید الگوی یک زن مسلمان ایرانی باشند که می‌توانند در سرنوشت کشور و جامعه تاثیر بسزایی داشته و باعث رشد و تعالی مرد مسلمان ایرانی شوند و مسیر پیشرفت و توسعه کشور را نیز فراهم نمایند.

نظر شما