شناسهٔ خبر: 67203682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حجت السلام حاج حسن روحانی امام جمعه بابل :

دعواي عزيزان درشوراي شهربابل سبب گلايه ونگراني مردم شد/ يقيناً اين صحنه‌ها شايسته اين عزيزان واين شهرستان نيست

صاحب‌خبر -
دعواي عزيزان درشوراي شهربابل سبب گلايه ونگراني مردم شد/ يقيناً اين صحنه‌ها شايسته اين عزيزان واين شهرستان نيست

خبرگزاری آریا- نمازعبادی سیاسی جمعه 25 خرداد 1403 دارالمومنین بابل به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی در مصلای بزرگ بابل برگزارشد.   
به گزارش خبرنگارآریادرشهرستان بابل: حجت السلام حاج حسن روحانی امام جمعه بابل درخطبه های نمازجمعه  دربابل افزود: امام باقر(ع) فرمودند خداوند متعال در طول هفته 35 نماز را واجب نمود و در میان این نمازها، تنها نمازجمعه واجب است که به جماعت اقامه شود و این امر بیانگر اهمیت بالای نمازجمعه است که بحمدلله در بابل به لطف شما برادران و خواهران محترم برخوردار از جمعیت خوبی در نمازجمعه هستیم. شهادت امام محمدباقر(ع) را عرض تسلیت دارم.          
وی تصریح کرد: یکشنبه روزعرفه و روز دعاء است. در روز عرفه باید از درگاه خداوند متعال گدایی کنیم. سعی کنیم دعای عرفه را در محیط جمعی مانند مساجد و مصلی برگزار کنیم تا بر شکوه و برکت مجلس دعا بیافزاییم.    
امام جمعه بابل گفت: پیشاپیش عید سعید قربان را عرض تبریک دارم. ان شاء الله راس ساعت 8 صبح نماز باشکوه عید سعید قربان در مصلی بزرگ بابل اقامه می‌شود تا همانند نماز عید فطر ، نماز عید قربان نیز به صورت باعظمت برقرار شود. 

وی گفت: 27خرداد روز جهادکشاورزی است. از تلاشهای عزیزان در وزارت جهادکشاورزی و سازمانهای تابعه قدردانی می‌کنم. فرهنگ جهاد که از جهاد سازندگی شروع شد و با تغییر عنوان ضربه بزرگی به این نهاد پربرکت وارد شد، شایسته است تا وزارت جهاد سازندگی احیاء شده و همپای نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خدمت بپردازد. امروز غذا بزرگترین سلاح در دست دولتهای مستکبر است که حتی توانست کمر اتحاد جماهیر شوروی را بشکند، وزارت جهاد کشاورزی درصدد است تا با تامین و پشتیبانی از مایحتاج عمومی عزت و استقلال کشور را حفظ نماید.    
امام جمعه بابل بیان داشت: با کمال تاسف بزرگترین مشکلی که با آن مواجه هستیم تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تصرف جنگلها است که با تبدیل آن به ویلا بزرگترین خسارات به استان مازندران وارد گردیده است. آیا تا ده سال دیگر زمینی برای کشاورزی درمازندران باقی می‌ماند؟!           
وی گفت: کشاورزما زحمت می‌کشد وبرنج می‌کارد اما محصول دو سال بر روی دستش ماند. خداوند رحمت کند آیت الله رییسی را که مبلغی اختصاص داد و تاحدودی بازار برنج از رکود درآمد. همچنین خیلی از کشاورزان عزیز از عدم تخصیص به موقع کود و نهاده های کشاورزی گلایه دارند. همچنین گلایه دیگر کشاورزان عدم توسعه صنعت بسته بندی و عدم تلاش برای بازاریابی جهانی و صادرات محصولات کشاورزی است. متاسفانه برخی جوانان ما دیگر پارچه شلوار خود را بالا نمیزنند تا وارد زمین کشاورزی شده و شغل پدر خود را ادامه دهند، در حالی که فرهنگ کشاورزی بالاترین افتخار است.      
امام جمعه بابل تصریح کرد: تکثر نمایندگان ولایی و تفرق در آراء موجب نگرانی مردم انقلابی ما شده است. حضور نامزدهای انقلابی متعدد در صحنه رقابت جز تکرار ثمره تلخ انتخابات دهه 90 چیزی به بار نمی‌آورد، فلذا از افراد مصلح و شخصیت‌های موفق نظام اسلامی تقاضا داریم با هم‌گرایی میان نامزدهای انقلابی، آراء متوجه شخص اصلح گردد تا همان مسیر نورانی حضرت آیت الله رییسی تداوم یابد. گرچه در آستانه چهلم شهید آیت الله رییسی هستیم اما تقاضا دارم از عزیزان و مواکب ان شاء الله تدارک جشن باشکوه برای غدیر امیرالمومنین را نیز ببینند.           
وی گفت: خبرهایی که این چند وقت در مورد فساد در فوتبال به گوش می‌رسد نگران کننده است. فسادی که با کمال تاسف مایه بی‌آبرویی فوتبال ما در بعضی صحنه‌ها شد، برخی تبانی‌ها طوری بود که مایه تمسخر ورزش ما در سطح جهانی را فراهم کرد. از دستگاه قضایی تشکر داریم که این فساد کشف شد اما از رییس فدراسیون گلایه داریم که اگر برخورد قاطعی با تخلفات در مراحل ابتدایی صورت می‌گرفت اکنون شاهد این فساد گسترده در فوتبال نبودیم که حق تیم‌های دیگر لگدکوب شود.      
امام جمعه بابل بیان داشت: امروزهواداران عزیز فوتبال در ارتباط با تیم با هویت دریای بابل که با هویت این شهرستان گره خورده است در نمازجمعه حضور دارند و از بی توجهی مسوولان استان نسبت به تیم این شهرستان گلایه داشته و از استاندار مازندران و مسوولین این شهرستان تقاضای حمایت دارند. این عزیزان حتی تا یزد برای حمایت از تیم دریای بابل رفتند ولی برای بزرگترین شهرستان مازندران جای تعجب است که زمین فوتبال آماده نداشته باشد و باید به شهرستان سیمرغ برای بازی بروند! می‌بایست توجه جدی از سوی مسوولین استانی نسبت به این امر صورت گیرد.     
حجت السلام روحانی گفت: دعوای عزیزان در شورای شهر بابل سبب گلایه و نگرانی مردم شد، یقیناً این صحنه‌ها شایسته این عزیزان و این شهرستان نیست. بنده قصد طرح این مسائل را نداشتم ولی چون مردم مکرر در طول این چند روز تماس گرفتند بنده در نمازجمعه مطرح کردم فلذا شایسته است این بگومگوها تمام شده تا ان‌شاءالله زمینه خدمت رسانی بیشتر به مردم فراهم گردد.          

نظر شما