شناسهٔ خبر: 67203081 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روابط ایران و روسیه استراتژیک است که در آینده نیز همین روند حفظ می‌شود

رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای فدراسیون روسیه با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

* روابط ایران و روسیه استراتژیک است که در آینده نیز همین روند حفظ می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ️ به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی‌بابایی ضمن قدردانی از همدردی مقامات روسی به‌خصوص رئیس جمهور روسیه پس از شهادت رئیس جمهور و همراهان، گفت: همکاری‌های خوبی بین دو کشور در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی وجود دارد و روابط ایران و روسیه استراتژیک است که در آینده نیز همین روند حفظ می‌شود.
وی افزود : دو کشور در منطقه و جهان تاثیرگذار هستند و به همین سبب روابط دوجانبه باید تقویت شود.
حاجی بابایی ادامه داد: زمستان سال گذشته به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به روسیه سفر کردم که مباحث خوبی در آن مطرح شد که نشان دهنده ظرفیت های خوب بین دو کشور است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع کریدور شمال به جنوب فراتر از یک پروژه است و یک استراتژی را نشان می‌دهد و لازم است با سرعت و قدرت پیگیری شود. در سایر زمینه های همکاری نیز آمادگی لازم وجود دارد.
حاجی بابایی یکی از راه‌های مقابله با یک جانبه گرایی ایالات متحده آمریکا را تقویت روابط دوجانبه ایران و روسیه دانست و افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای رفع موانع در مسیر همکاری انجام شده است.
وی بابیان اینکه دفاع از مردم غزه یکی از اهداف اصلی جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: برخی مسائل به یک منطقه، شهر یا کشور اختصاص ندارد بلکه به حیثیت انسانی در عرصه بین‌الملل مربوط است؛ که مسئله فلسطین و غزه از این دست موارد به حساب می‌آید.
رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای فدراسیون روسیه هم در این دیدار بابیان اینکه در ۲ هزار سال گذشته بشر شاهد چنین تراژدی نبوده است که یک عده به صورت هدفمند برای کشتن کودکان بی‌گناه برنامه‌ریزی کنند گفت:
حمایت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سبب شده تا ادعای هژمونی این کشور نابود شود زیرا آمریکا ادعای برعهده داشتن مسئولیت نظم جهانی را مطرح می‌کرد اما در غزه رفتاری کاملا متضاد را نشان داد که عملکرد ایالات متحده آمریکا این ادعا را خط زد.
لئونید اسلوتسکی همچنینی با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک هشتمین نشست مشترک کمیسیون‌های روابط خارجی ایران و روسیه برگزار می‌شود افزود:کریدور شمال به جنوب بزرگترین پروژه حمل و نقل قرن بیست و یکم است و امیدوارم با تلاش دو کشور، هرچه سریع‌تر آن را راه‌اندازی کنیم.

نظر شما