شناسهٔ خبر: 67202357 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

طلسم ۱۱ ساله شکست؛

سپاهان ۲ گل‌گهر ۱: فرشته نجات از غیب رسید!

تیم فوتبال سپاهان با درخشش خیره کننده هادی محمدی موفق شد پس از ۱۱ سال به فینال مسابقات جام حذفی راه پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش‌ سه، سپاهان و گل گهر با توجه به عملکردی که در رقابت‌های لیگ برتر داشتند و هر دو موفق به کسب نتایج و رتبه دلخواخ دلخواه نشده بودند، تمام آرزوهای خود را در مسابقات جام حذفی دنبال می‌کردند.

ویدئو: 345597

این مسابقه برای سپاهان شوکه کننده آغاز شد و شاگردان اوزونیدیس روی اشتباه نیما میرزازاد روی ارسال ابوالفضل رزاق‌پور در دقیقه ۷ به گل رسیدند. با این حال شاگردان مورایس که به هیچ وجه نمی‌خواستند ناکامی لیگ برتر در جام حذفی هم برایشان تکرار شود، تمام تلاششان را به کار گرفتند و سرانجام موفق شدند در ثانیه‌های پایانی نیمه اول با ضربه سر هادی محمدی روی ارسال کرنر رامین رضاییان به گل اول دست پیدا کنند.
این گل برای فینالیست شدن سپاهان کافی نبود و آنها به تلاش خود در ورزشگاه نقش جهان و در حضور پرشور هوادارانشان ادامه دادند. در نهایت در دقیقه ۶۷ بار دیگر هادی محمدی روی یک ضربه ایستگاهی از راه رسید و ارسال میلاد زکی‌پور را باز هم روی تیرک دوم و با استفاده از اشتباه و خروج اشتباه محمدرضا اخباری به گل دوم تیمش بدل کرد.
پس از این گل، گل گهر تمام توان خود را برای تغییر نتیجه به کار گرفت و البته نبرد دو تیم برای پیروزی در مسابقه در حالی دنبال می‌شد که در دقیقه ۷۶ میلاد زکی‌پور و اریک بایناما با کارت قرمز مستقیم داور جریمه شدند و از زمین مسابقه بیرون رفتند تا دو تیم ۱۰ نفره در ۲۰ دقیقه باقیمانده بازی به کارشان ادامه دهند.
گل گهر در ۱۵ دقیقه پایانی تمام تلاش خود را برای به تساوی کشاندن بازی به کار گرفت اما عملکرد خط دفاعی سپاهان سبب شد که آنها موقعیت ویژه‌ای ایجاد نکنند و وقتی سوت پایان مسابقه به صدا درآمد همان نتیجه ۲ بر یک بر تابلوی اسکوربورد ورزشگاه نقش جهان نقش بسته بود.
نکته جالب توجه این مسابقه درگیری اعضای دو تیم پس از سوت پایان مسابقه بود. در حالی که تصاویر تلویزیونی خیلی واضح نبود اما مشخص بود که بازیکنان گل گهر از صحبت‌های یکی از اعضای کادر تدارکات سپاهان به شدت عصبانی‌اند و به سمت او می‌دویدند تا شاید پاسخی برای کری‌خوانی‌هایش داشته باشند.
در نهایت اما اتفاق مهم شکست گل گهر و صعود سپاهان به فینال پس از ۱۱ سال بود؛ نتیجه‌ای که شاید منجر به پایان حضور مارینوس اوزونیدیس سرمربی یونانی گل گهر پس از یک سال حضور در فوتبال ایران شود و از سوی دیگر می‌تواند منجر به بقای مورایس هم بشود.
با گزارش زنده این مسابقه همراه ورزش سه باشید.

شنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ - سپاهان -  گل‌گهر؛ نیمه‌نهایی جام حذفی. ورزشگاه نقش‌جهان
داور: موعود بنیادی فر - کمک‌های: علیرضا ایلدروم, قهرمان نجفی، وحید زمانی - ناظر: حیدر شکور

🟡 ترکیب سپاهان

نیما میرزازاد، میلاد زکی‌پور، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، رامین رضاییان، محمد کریمی, برایان دابو، امید نورافکن (۶۰ کاوه رضایی)، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری (۸۵ محمد دانشگر) و شهریار مغانلو (2+90 آریا یوسفی). 
سرمربی: ژوزه مورایس

2043947

ترکیب گل‌گهر

ابوالفضل رزاق‌پور، محمدرضا اخباری، علی‌رضا علی‌زاده، بهنام برزای  (86 اسلام طلب)، علی‌اصغر عاشوری، علیرضا کوشکی، مهدی ممی‌زاده (71 اریک بایناما)، مسیح زاهدی، سعید سحرخیزان (۶۰ مسعود زائرکاظمینی)، سامان فلاح و احمدرضا زنده‌روح
سرمربی: مارینوس اوزونیدیس

2043940

️ شرح گل:

گل‌گهر (۱-۰): در دقیقه ۶ مسابقه ارسال ابوالفضل رزاق‌پور از سمت راست خط دفاعی سپاهان به شکل عجیبی با جاگیری و اشتباه محرز نیما میرزازاد به گل اول مسابقه تبدیل شد.

ویدئو: 345583

سپاهان (۱-۱): در دقیقه ۲+۴۵ یک ارسال تماشایی دیگر از رامین رضاییان روی تیرک دوم با پرش فوق العاده و ضربه سر بی‌نقص هادی محمدی به گل تساوی بدل شد.

ویدئو: 345589

سپاهان (۲-۱): در دقیقه ۶۷ مسابقه ارسال مواج میلاد زکی‌پور روی یک ضربه ایستگاهی که از سمت راست خط دفاعی گل گهر ارسال شد با اشتباه اخباری در خروج از دروازه بار دیگر روی تیرک دوم دروازه با ضربه سر هادی محمدی و گلزنی این بازیکن همراه شد تا شماره ۲ طلایی‌پوشان اصفهانی به شکلی غیرمنتظره ستاره تیمش در مسابقه نیمه نهایی لقب بگیرد.

ویدئو: 345593

🟨 کارت زرد:

گل گهر: بهنام برزای (19) - علیزاده (69) - سامان فلاح (5+90)

سپاهان: هادی محمدی (54) - سیاوش یزدانی (70) - شهریار مغانلو (88)

🟥 کارت قرمز:

گل گهر: بایناما (76)

سپاهان: میلاد زکی پور (76)

ویدئو: 345596

لحظات حساس:

دقیقه ۱۰: ضربه مهدی ممی‌زاده از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی با واکنش میرزازاد به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۱۷: شوت رامین رضاییان روی یک ضربه ایستگاهی پس از واکنش محمدرضا اخباری روی تیرک افقی فرود آمد و به کرنر رفت.

دقیقه ۲۶: ضد حمله خطرناک گل گهر سعید سحر گیزدان را در نزدیکی محوطه شش قدم در موقعیت بسیار خوبی قرار داد. بین سحرخیزان و خط دروازه سپاهان فقط هادی محمدی و نیما میرزازاد قرار داشتند که مهاجم گل گهر توپ را از میرزازاد عبور داد ولی هادی محمدی آن را از روی خط برگرداند تا شرایط برای سپاهان بدتر از این نشود.

دقیقه ۳۰: سپاهان تا آستانه گلزنی پیش رفت ولی احمدرضا زنده روح با دخالت به موقع مانع از تساوی بازی شد.

دقیقه ۳۵: ضربه رضا شکاری می‌رفت که دروازه گل گهر را باز کند ولی باز هم دخالت مدافع گل گهر توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۳: شوت سهمگین میلاد زکی‌پور را محمدرضا اخباری با یک واکنش خیره کننده با دست مخالف به کرنر فرستاد تا همچنان سپاهان در باز کردن دروازه حریفش ناکام مانده باشد.

دقیقه ۱+۴۵: پاس فوق العاده محمد کریمی در محوطه جریمه به میلاد زکی‌پور رسید ولی تا او تصمیم بگیرد بهنام برزای با تکل توپ را به کرنر زد و این موقعیت فوق العاده برای طلایی پوشان از بین رفت.

2043938

دقیقه ۶۹: ارسال مهدی ممی‌زاده با ضربه سر مسعود زائر کاظمینی همراه شد و توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه سپاهان به اوت رفت.

دقیقه ۸۳: شوت رامین رضاییان روی یک ضربه ایستگاهی که از زاویه بسته زده شد با واکنش خوب اخباری برگشت داده شد.

شرح بازی 
پیش از اینکه مسابقه جا بیفتد ابوالفضل رزاق‌پور روی یک ارسال و اشتباه نیما میرزازاد گل اول مسابقه را ثبت کرد. در ادامه مسابقه این سپاهان بود که در مقابل هواداران پرشورش نبض بازی را در اختیار گرفت و بارها روی دروازه محمدرضا اخباری ایجاد موقعیت کرد. با این حال این موقعیت‌ها تا ثانیه‌هایی پیش از سوت پایان مسابقه به ثمر ننشست تا اینکه هادی محمدی روی یک ضربه کرنر در دقیقه دوم وقت‌های اضافه بازی را به تساوی کشاند. البته سپاهان خوش شانس هم بود چرا که گل گهر در طول نیمه اول یک موقعیت بسیار خوب دیگر هم داشت که هادی محمدی توپ را از روی خط دروازه به زمین برگرداند. حالا با توجه به گل به هنگامی که سپاهان زد آنها با روحیه بالایی به رختکن رفتند و  با شرایط بسیار بهتری نیمه دوم را آغاز خواهند کرد.
با شروع نیمه دوم تلاش سپاهان برای گل دوم ادامه پیدا کرد و آنها پس از چند موقعیت توانستند روی یک ضربه ایستگاهی بار دیگر با ضربه سر هادی محمدی به گل دوم دست پیدا کنند. 
پس از این گل  فوتبال سپاهان که در هفته‌های پایانی لیگ برتر عملکرد فوق العاده‌ای در خط دفاعی داشت به خوبی توانست از شکل‌گیری حملات گل گهر و ایجاد موقعیت روی دروازه نیما میرزازاد جلوگیری کند تا طلایی پوشان اصفهانی در روزی که پس از سوت پایان مسابقه جنجالی شد و در دقیقه ۷۶ نیز درگیری میلاد زکی‌پور و اریک بایناما ۲ اخراجی را ثبت کرده بود پس از ۱۱ سال به فینال جام حذفی صعود کرده باشد.

2043939

️ حواشی:

*هواداران تیم فوتبال سپاهان طرح موزاییکی زیبایی را با حروف انگلیسی سپاهان پیش از شروع بازی رونمایی کردند.

*جو ورزشگاه نقش جهان پس از ماه‌ها ور و حرارت خاصی پیدا کرده و اصفهانی‌ها امیدوارند تیمشان پس از بیش از یک دهه بتواند در سال ۱۴۰۳ قهرمان جام حذفی آنها آخرین مرتبه سال ۹۲ قهرمان جام حذفی شدند.

*شادی گل ابوالفضل رزاق‌پور درست مقابل هواداران سپاهان باعث ایجاد جنجال در ورزشگاه نقش جهان شد و پس از گل او بازی برای چند دقیقه متوقف بود.

*نیما میرزازاد در شرایطی در این مسابقه حساس در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفت که در سه بازی قبلی جام حذفی گلر ثابت سپاهان بود و فقط یک گل دریافت کرد. با این حال استفاده از او در مصاف نیمه‌نهایی تصمیم عجیبی بود که خیلی زود با بازخورد منفی همراه شد.

* محمد قربانی در جایگاه ویژه تماشاگر بازی تیم سابقش سپاهان است.

2043918

*یکی از هواداران سپاهان قصد ورود به زمین را داشت که در کنار خط طولی و پیش از ورود به زمین به تابلوهای تبلیغاتی برخورد کرد و مسئولان امنیتی مسابقه مانع او شدند.

*پیش از شروع مسابقه ژوزه مورایس به سمت نیمکت گل گهر رفت و برخورد گرمی با نیمکت نشینان این تیم داشت.

*تعلل محمدرضا اخباری در شروع بازی سبب شد تا بنیادی‌فر در فاصله ۵ دقیقه مانده تا پایان نیمه اول تذکری جدی به این سنگربان بدهد.

*هادی عقیلی مربی گل‌گهر به شدت از سوی هواداران سپاهانی حاضر در ورزشگاه نقش جهان در طول مسابقه مورد تشویق قرار گرفته است.

*اوزونیدیس در دقیقه ۵۰ و در شرایطی که اعتقاد داشت پس از ضربه ایستگاهی رامین رضاییان توپ به کرنر نرفته به شدت نسبت به تصمیم داور و گرفته شدن کرنر اعتراض کرد و حتی عینکش را از چشم درآورد و به زمین کوبید.

*هواداران سپاهان جو فوق العاده‌ای را در ورزشگاه نقش جهان راه انداخته‌اند و حسابی کار  برای گل گهر سخت شده است.

*هادی محمدی با دریافت کارت زرد در دقیقه ۵۴ مصاف با گل گهر دو کارته شد و در صورت صعود سپاهان به فینال در این مسابقه حضور نخواهد داشت.

*یکی از نکات جالب نیمه اول مسابقه دلداری هادی محمدی به نیما میرزازاد پس از باز کردن دروازه گل گهر در ثانیه‌های پایانی ۴۵ دقیقه اول بود.

*میلاد زکی‌پور و اریک بایناما پس از یک درگیری غیر ضروری به صورت مستقیم با کارت قرمز داور جریمه شدند.

*در دقیقه ۸۱ مارینوس اوزونیدیس سرمربی تیم فوتبال گل گهر به دلیل اعتراض به تصمیمات داور مسابقه با کارت زرد او جریمه شد.

*داور مسابقه ۸ دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم مسابقه در نظر گرفت.

*با اخراج میلاد زکی‌پور در صورتی که سپاهان به فینال مسابقات صعود کند این بازیکن و هادی محمدی را در اختیار نخواهد داشت. در اردوی گل گهر هم اریک باینامه که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود در صورت صعود تیمش به فینال شانس حضور در این مسابقه را از دست داد.

*سپاهان اگر چند دقیقه دیگر دوام بیاورد پس از ۱۱ سال بار دیگر به فینال جام حذفی خواهد رسید. آنها آخرین بار در سال ۹۲ حضور در فینال را تجربه کردند و در ضربات پنالتی موفق به شکست پرسپولیس در ضربات پنالتی شدند. این همان مسابقه‌ای است که مهدی مهدوی کیا هم از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

اتفاق ویژه 
سپاهان پس از ۱۱ سال بار دیگر به فینال مسابقات جام حذفی صعود کرد و آنها حالا می‌توانند پس از بیش از یک دهه به یک جام دست پیدا کنند. آنها آخرین بار در دیدار برابر پرسپولیس در سال ۹۹ و در همان مسابقه‌ای که مهدی مهدوی کیا از فوتبال خداحافظی کرده بود موفق به قهرمانی شده بودند.

بهترین بازیکن زمین 
بهترین بازیکن زمین بی‌شک و شبهه کسی نبود جز هادی محمدی. او هر دو گل تیمش را در این مسابقه حساس به ثمر رساند و اگرچه با دریافت کارت زرد فینال را از دست داد ولی همیشه این عملکرد او در خاطر هواداران سپاهانی باقی خواهد ماند؛ چرا که توانست تیم محبوبشان را پس از ۱۱ سال به فینال جام حذفی برساند.

عکس‌ها: جواد نادری‌پور

نظر شما