شناسهٔ خبر: 67201758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

قالیباف: مردم از حرف خسته‌اند ولی به شما قول می دهم که اینها را می گویم که با کمک شما حل کنیم

امروز همه رنج می بریم از گرانی و‌تورم شرمنده ایم .در دولت جهاردهم که دولت خدمت و پیشرفت است برنامه داریم.

صاحب‌خبر -

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت و ایران ما سربلند ایستاده و بزرگی خود را در اوج نگهداشته و ایران ما بازیگر اصلی در صحنه منطقه و بین المللی است.

به گزارش برنا، محمدباقر قالیباف، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه«با مردم»به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

محور دیدگاه‌ها به شرح زیر است:

تاریخ چندهزار ساله کشور پهناور و بزرگمان همراه با مبارزات فرازها و فرودها بود و‌ امروز کشوری آزاد مستقل و آباد هستیم.

پیام انقلاب فراخوان حرکت بزرگی برای ساختن آینده ای متفاوت از گذشته است به دلیل همین پیام مورد تهاجم خارجی قرار گرفتیم. هشت سال جنگ تحمیلی را بر ما قرار دادند و ۳۵سال دیگر تحت جنگ نیابتی و فشار و تحریم اقتصادی بودیم تا مردم ما را پریشان کنند اما ملت و ایران ما سربلند ایستاده و بزرگی خود را در اوج نگهداشت.ایران از رویکرد حفظ بقا  عبور کرده است و به ثبات رسیده است و هرگز اجازه نمی دهیم بدخواهان ایران جان ما را دور بزنند.

امروز در حوزه دفاعی توانسته ایم در یک قدرت بالایی بازدارندگی فعال در منطقه و جهان باشیم و همه کشورها به قدرت ما حسرت می خورند و می توانیم این تجربه را در پیشرفت همه جانبه به کار بگیریم. در دفاع مقدس وقتی دشمن به ایران حمله‌ور شد و ما بدون اینکه آموزش خاصی دیده باشیم و سازماندهی مشخصی داشته باشیم و‌ حداقل تجهیزات را داشته باشیم به سمت جبهه گسیل شدیم ولی همه یک باور و ایمان داشتیم. وقتی کنار هم قرار گرفتیم سازماندهی و آموزش پیدا شد. 

جنگ تمام شد ‌‌و با همان فرهنگ در قرارگاه سازندگی گرد آمدیم و سازندگی در همه مسیرها شروع شد. دوره ای که در هوافضا بودم توان عملیاتی وعده صادق انجام شد.

نیروی انتظامی  در دوره بنده دچار تحول شد، تحول در رفتار، سازمان آموزش و‌کیفیت خدمات رسانی عادلانه بوجود آمد.در شهرداری تهران تحولات بزرگی ایجاد  کردیم و همه در شرایط سختی ایجاد شد و‌همه با این پیش شرط که پول می خواهیم نبود و همه با توان و اراده انجام شد.

ایمان ، باور، جوهر و دلدادگی به کار، رمز تحول است. بزرگ‌ترین ضعف در یک کشور تردید و بلاتکلیفی است، وقتی اراده محکم باشد و تردید نباشد همه ابزار تحول را ایجاد می کند که این در گروی مدیر قوی است.

در مجلس یازدهم وعده دادیم مجلس برای خیزش اقتصادی آماده است که به وعده مان عمل کردیم و گزارش هم دادیم. از نظر ما تصویب قوانین برای تحول کفایت نمی‌کند و باید اجرایی شود ، مدیریت قوی است که می تواند این تحول را با تلاش و مجاهدت ایجاد کند. 

مردم از حرف خسته‌اند ولی به شما قول می دهم که اینها را می گویم که با کمک شما حل کنیم. امروز همه رنج می بریم از گرانی و‌تورم شرمنده ایم .در دولت جهاردهم که دولت خدمت و پیشرفت است برنامه داریم.

در عرصه مسکن که قریب ۶۰تا۷۰درصد درآمد خانوارها در این زمینه هزینه می شود و‌ما برای حل مشکل مسکن برنامه داریم. در بحث خودرو و اتباع بیگانه برنامه داریم. برای تامین دارو بیماران خاص برنامه اساسی داریم.برای بازنشستگان و مستمری بیگران و‌مددجویان و نخبگان و معلمان و دانش اموزان ما برنامه داریم. 

ناترازی در عرصه انرژی، در مسایل بانکی و‌ پولی و در آب و کسری بودجه داریم. وقتی بودجه سالیانه می نویسیم می گویم برنامه یا بودجه دولت و اگر این ناترازی داشته باشد یعنی غیر مستقیم و‌مستقیم از زندگی مردم برمی داریم.۱۹/۵درصد ذخایر نفت وگاز دنیا در ایران است ‌واز این عددد ۶۶درصد ذخیره گازی و ۳۴درصد حوزه نفت خام است.

غیر از این معادن نیز موقعیت‌های زیادی داریم و موقعیت ترانزیتی و کریدورهای شمال و جنوب و شرق و غرب را داریم که برای ما مزیت  ایجاد می کند. نفت و‌ گازی که تولید می کنیم ۲۳۰میلیارد است که ۲۵درصد از این هدر می رود یا از کشور قاچاق می شود. این عدد سه ‌‌نیم برابر یارانه ای است که ما می دهیم این پول اینجا هدر می دهد ۱۲۶۰همت هدر می رود و حیف می شوند. بی عرضگی و‌ناکارامدی باعث هدر رفت و حیف شدن این منابع است.

مجلس یازدهم و دولت سیزدهم آمدند که ریل را عوض کنند و در این مسیر حرکت کردیم و شتاب گرفتیم و برنامه هفتم را تصویب کردیم‌ ولی مشیت الهی اینگونه شد که این رفیق را از‌ما گرفت. دو راه داریم یا اینکه چرخ بر پاشنه گذشته برگردد و ‌بچرخد یا اینکه مسیر تحول را ادامه دهیم و اراده ما این است که این تحول را ادامه دهیم و مسیر دولت سیزدهم را امتداد یابد.

در یک نقطه تاریخی و لحظه مهم و‌اساسی برای تصمیم بزرگ هستیم. انتخاب و تصمیم شماست که اقتصاد تحول ایجاد می‌کند. آینده فرزندانمان و‌عزت ملت مان و تحول نیاز به مدیر قوی دارد. رییس قوه مجریه  باید برنامه‌ریزی و هماهنگی های لازم را برای تحول داشته باشد و نقش وی بی نظیر است. 

آیا برای تحول مشکل مان برنامه یا نبود امکانات است؟ اگر مشکل برنامه بود که ما شش برنامه داشتیم که کمتر از سی درصد اجرایی شدند. امکانات بود ولی مدیر قوی نبود.

بعد از ۴۵سال از انقلاب در انتخابامان باید به کسانی نکاه کنیم که شجاع، آگاه ، اهل خرد جمعی ‌‌اهل تصمیم سازی باشند و این تصمیم سازی را با کمک نخبگان و مردم اتخاذ کند.

امیدواریم برنامه هفتم برنامه ای باشد که مردم سال به سال ببیند و امیدوار شوند که آینده روشنی دارند. خودم را همانند گذشته متعهد می دانم  و با اعتقاد و قدرت اجازه نمی دهم نابسامانی ها  تکرار شود. مدیر قوی با نقش دادن به مردم و‌نخگبان می تواند برنامه هایش را جلو ببرد و تصمییم های های خلق الساعه  در زندگی مردم باعث فرار سرمایه و نابسامانی  در عرصه اقتصادی  می شود.

اساس رقابت رعایت اخلاق است واز دوستان خود در جبهه انقلاب می خواهم که در عرصه رقابت  به وحدت برسیم  که به موفقیت برسیم. ‌باید بعد از هشت تیر با هم کار کنیم که به موفقیت  بزرگ برسیم این ما هستیم که باید در گام دوم انقلاب با توقعی که رهبری از ما دارند کار کنیم تا بتوانیم بدرخشیم.

نظر شما