شناسهٔ خبر: 67199952 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کنعانی: آزادی حمید نوری جلوه دیگری از دیپلماسی اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه آزادی حمید نوری، شهروند ایرانی گرفتارشده بر اثر دسیسه و طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت گروهک تروریستی نفاق، گفت که این امر جلوه دیگری از دیپلماسی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تحقق و تامین منافع ملی و نیز حمایت قاطعانه از حقوق ایرانیان است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در آستانه اعیاد سعید قربان و غدیر، حمید نوری شهروند ایرانی از اسارت آزاد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تایید خبر آزادی حمید نوری شهروند ایرانی از زندان‌های سوئد، گفت: آزادی حمید نوری، شهروند ایرانی که با دسیسه و طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت گروهک تروریستی نفاق گرفتار شده بود، جلوه دیگری از دیپلماسی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تحقق و تامین منافع ملی و نیز حمایت قاطعانه از حقوق ایرانیان است.

کنعانی در ادامه تصریح کرد: آزادی این شهروند از اسارت ناشی از رای غیرقانونی و فاقد مشروعیت دادگاه سوئد، در نتیجه تلاش‌های مستمر سیاسی، حقوقی و کنسولی دستگاه دیپلماسی، قوه قضاییه و دیگر مراجع ذیربط کشور حاصل شده است؛ به همین مناسبت لازم است از اهتمام ویژه شخص رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و تلاش‌های مستمر و مجدانه وزیر شهید امور خارجه امیرعبداللهیان تجلیل و قدردانی شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: حمید نوری شهروند گروگان گرفته شده پس از تحمل ۱۶۸۰ روز اسارت غیرقابل توصیف و مغایر با مبانی اولیه حقوق بشر به وطن عزیز و آغوش خانواده و عزیزان صبور خود بازگشته است.

کنعانی با تشکر از نقش سلطنت عمان در کمک به تسهیل این فرایند، اظهار کرد: وزارت امور خارجه حسب وظیفه ذاتی خود به تلاش مستمر و مجدانه برای آزادی دیگر شهروندان ایرانی در خارج از کشور ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما