شناسهٔ خبر: 67199582 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سهم ۵۶ درصدی بانوان در صندوق بیمه روستائیان و عشایر

­مدیرعامل صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: بیش از ۵۶ درصد از بیمه شدگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

سهم ۵۶ درصدی بانوان در بیمه روستائیان و عشایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بیت الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در نشست سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر با اشاره به توجه دولت سیزدهم به محرومان گفت: از ابتدای اجرای قانون جوانی جمعیت ۶۰۰ هزار نفر در قالب این قانون ثبت نام کرده‌اند.
وی گفت: سطوح درآمدی، در دولت مردمی سیزدهم ۵۷ درصد افزایش پیدا کرد که باعث افزایش مستمری بازنشستگان شد.
وی به تلاش دولت سیزدهم برای تحت پوشش قرار دادن مناطق محروم از سوی بیمه اجتماعی روستاییان اشاره کرد و افزود: در دولت مردمی شهید رئیسی یک میلیون و ۳۵هزار نفر از روستاییان و عشایر در سه سال اخیر از طریق کارگزاران بیمه شدند که بی سابقه بوده است، این درحالیست که پیش از دولت سیزدهم، بیمه شده فعال ما یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود.
برقراری گفت: ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت متعلق به صندوق بیمه اجتماعی کشاوزان و روستاییان و عشایر است که تأکید دارد مادرانی که ۳ فرزند و بیشتر دارند، می‌توانند تحت پوشش رایگان این صندوق قرار گیرند که دولت سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح رایگان بیمه مادران دارای سه فرزند به بالا اختصاص داد و ۳۱۱هزار نفر ازاین مادران را تحت پوشش قرار داد.
مدیرعامل صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور افزود:امسال هم دولت هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان در نظر گرفته است که هزار میلیارد آن برای تمدید و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان جدید است که براساس آن حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید خواهند بود.

نظر شما