شناسهٔ خبر: 67198276 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی به استقبال عید قربان می‌روند

تهران- ایرنا- دانشجویان دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی با تقسیم گوشت قربانی میان نیازمندان به استقبال عید قربان می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی، تعدادی از دانشجویان، کارکنان و استادان این دانشگاه به‌ مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان با هدف نزدیک شدن دل‌های مسلمانان و رفع مشکلات جهان اسلام، در خرید شماری گوسفند سهیم شده و گوشت های قربانی را میان نیازمندان شیعه و اهل سنت تهران و شهرهای سنندج، زاهدان، بندرعباس و گنبدکاووس توزیع می‌کنند.

قربانی یک عبادت مالی و از شعائر اسلام است و در مقابل دیگر عبادت‌های مالی اسلامی ویژگی‌های خاصی در بر دارد و با توجه به آن ویژگی‌های قربانی بین عبادت‌های دیگر از جایگاه و اهمیت ممتازی برخوردار است. از جمله اعمالی که حجاج در روز دهم ذیحجه در سرزمین منا انجام می‌دهند کشتن شتر، گاو یا گوسفند و انفاق آن به مستحقین است تا به وسیله این عمل نیک به رحمت پروردگار نزدیک شوند که آن را قربانی گویند.

یکی از اسرار قربانی سیر کردن گرسنه‌ها و نیازمندان است. قرآن کریم در این باره می‌فرماید « از گوشت‌هایی که قربانی می‌کنید هم خودتان بخورید، هم به قانع و معتر بدهید.» قانع، فقیری است که به آنچه می‌گیرد، قانع است و معتر، فقیری است که علاوه بر تقاضای کمک اعتراض هم می‌کند.

دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی به استقبال عید قربان می‌روند

این مراسم صبح دوشنبه ۲۸ خرداد با حضور دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی در خیابان فلسطین جنوبی، تقاطع خیابان روانمهر برگزار می‌شود و گوشت قربانی طی مراسمی بسته بندی شده و با مشارکت دانشجویان در میان نیازمندان شیعه و اهل سنت پایتخت توزیع می‌شود. همچنین این مراسم به صورت همزمان در شعب این دانشگاه در شهرهای سنندج، زاهدان، بندرعباس و گنبدکاووس برگزار می شود.

نظر شما