شناسهٔ خبر: 67198124 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

گزيده اي از اخبار روزانه آموزش و پرورش در رسانه ها / بیست و شم خرداد 1403

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، روزانه در آموزش و پرورش، از کلاس‌های درس و مدارس تا ستاد، رخدادهای بسیار زیبا، معلمانه و در یک جمله رخدادهای خوب در حال وقوع است. وزارت آموزش و پرورش، روایتگر این اقدامات زیبا است.

تصویب آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارت آموزی در دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت خیرین با نگاه ویژه رئیس‌جمهور رونق بیشتری گرفت گفت:اولین آیین‌نامه برگرفته شده از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارت آموزی در دولت سیزدهم در هیأت وزیران مصوب شد.وي با اشاره به اینکه یک پنجم معلمان کشور در دوران شهید رئیسی جذب شدند ادامه داد: در این دوران ۳ و نیم میلیون متر مربع به زیربنای آموزشی کشور اضافه شد.

ساماندهی ۳۰ هزار پایگاه اوقات فراغت برای دانش آموزان

صحرایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران کل و معاونان آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در اصفهان با بیان اینکه تابستان به معنای تعطیلی علم دانش و مهارت نیست گفت: برای توانمند سازی معلمان و مهارت آموزی دانش آموزان در تابستان سال جاری بیش از ۳۰ هزار پایگاه در سراسر کشور برای مهارت در زمینه‌های پرورشی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ساماندهی شده است.

 تشكيل «باشگاه نوجوان جهانی»

«باشگاه نوجوان جهانی» متشکل از نوجوانان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی و با جمعیتی پنج هزار نفره از دانش‌آموز سراسر کشور و با هدف دفاع از مستضعفین عالم و دفاع از ملت مظلوم فلسطین، رسما اعلام موجودیت کرد. به‌مناسبت عضویت قریب به پنج هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در باشگاه فراملیتی صدای انسانیت، بدین‌وسیله این نهاد، موجودیت خود را رسما اعلام کرده و دفاع از مستضعفین عالم را وظیفه دینی، انسانی و اجدادی خود می‌داند و هم‌صدا با جهان، مدافع ملت مظلوم فلسطین خواهد بود.ما نوجوانان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی از تمامی دانش‌آموزان آگاه و بیدار دعوت می‌کنیم تا با عضویت و فعالیت در این باشگاه، صدای انسانیت باشند.

پرداخت حق التدریس‌ها به صورت ماهانه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: حق‌التدریس اردیبهشت ماه پرداخت شده و تلاش داریم این پرداختی‌ها به صورت ماهانه انجام شود؛ استان‌هایی که در ارسال ابلاغ‌های موظف و غیر موظف تأخیر داشته باشند، حق ‌التدریس‌شان نیز دیر پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ جداول بودجه در هفته گذشته، بیان کرد: تا هفته پیش جز حقوق نمی‌توانستیم پرداختی داشته باشیم اما به فضل الهی این مورد پس از ابلاغ جداول بودجه برطرف شد؛

آذربایجان غربی، میزبان المپیاد ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی و محلی دانشجو‌معلمان‌

معاون امور دانشجومعلمان، از برنامه‌ریزی و برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی و محلی دانشجو‌معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور به میزبانی استان آذربایجان غربی خبر داد.

وي  جامعه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن و علمی کردن بازی‌های بومی و محلی، توسعه فرهنگ ورزش و سلامتی و ایجاد پویایی در جوانان را از اهداف این جشنواره دانست و افزود: دانشجومعلمان جوان به‌عنوان سفیران تعلیم و تربیت که مسئولیت خطیری برای متعالی کردن ارزش‌ها در حوزه تعلیم و تربیت بر عهده دارند پس از برگشتن از این المپیاد به استان‌های خود در طول مدت خدمت خود، دانش‌آموزان را با این ارزش‌ها آشنا می‌کنند.

توزیع ‌کارت ورود به جلسه آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی‌ آغاز شد

کارت ورود به جلسه آزمون مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از امروز 26 خرداد ‌از طریق my.medu.ir قابل دریافت است.شروع فرایند آزمون ورود به پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان روز پنج‌شنبه 31 خرداد ساعت 10:30 صبح و شروع فرایند آزمون ورود به پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی روز جمعه 1 تیر ساعت 8 صبح خواهد بود.

اجرای طرح شهید‌عجمیان توسط ۱۱ هزار گروه جهادی دانش‌آموزی

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی از شاداب‌سازی، زیباسازی، مرمت، نوسازی و بهسازی مدارس کشور در قالب طرح شهید‌عجمیان توسط ۱۱ هزار گروه جهادی دانش‌آموزی خبر دادوي اظهار کرد: «درباره طرح شهید‌عجمیان با قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی به تفاهم رسیدیم. انشاءالله گروه‌های جهادی دانش‌آموزی در تشکل‌ها به‌ویژه بسیج دانش‌آموزی که ۱۱ گروه جهادی دانش‌آموزی در مدرسه‌ها دارد، قرار است در ایام تابستان نسبت به شاداب‌سازی، بهسازی، مرمت و زیباسازی مدارس اقدام کنند.

سنجش ۸ میلیون دانش آموز در طرح پاک

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: ۸ میلیون دانش آموز در طرح پاک مورد سنجش قرار گرفته‌اند. وي اظهار کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در کل کشور، طی ۲۷ ماه اجرای این طرح، ۲۶۵۰ فضای ورزشی ایجاد شد.

فرصت مشمولان عدم احراز رتبه جهت ارزیابی

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مدت زمان داده شده به فرآیند بارگذاری مستندات و ارزیابی مجدد مشمولانی که در وضعیت عدم احراز رتبه جهت تعیین رتبه استحقاقی قرار دارند قابل تمدید نیست.- بارگذاری مدارک از تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ آغاز شده و به مدت یک ماه است. کلیه مشمولان می‌بایست در بازه زمانی فوق با مراجعه به سایت my.medu.ir در قسمت نتیجه رتبه بندی نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کنند.

دانش آموزان مشكلات حوزه‌های امتحانی در شبکه شاد گزارش دهند / نام دانش‌آموزان «محرمانه» می‌ماند

مدیر محصول شبکه شاد با بیان اینکه در صفحه اصلی شبکه شاد بخشی برای گزارش مشکلات حوزه امتحانی دانش‌آموزان ایجاد شده است گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با پاسخگویی به چند سوال در نظر گرفته شده، شرایط حوزه امتحانی خود را به کارشناسان آموزش و پرورش گزارش دهند.

وي با بیان اینکه «شاد» راه ارتباطی دانش‌آموزان برای انتقال مشکلات حوزه‌های امتحانی اعلام شده است، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با ورود از طریق بنر شاد که در صفحه اصلی توضیحات آن داده شده، وارد فضای فراهم شده شوند و با پر کردن فرم در نظر گرفته شده، مطالب خود را منتقل کنند.

سامانه ثبت‌نام سنجش برای دانش آموزان اتباع باز است

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: سامانه ثبت‌نام سنجش برای دانش آموزان اتباع باز است و نوآموزان دارای کد یکتا می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود مابقی این تعداد دانش آموزان اتباع باشند، افزود: سامانه باز است هر تبعه‌ای که کد هویتی یکتا را از طریق وزارت کشور گرفته باشد می‌تواند کار سنجش را انجام دهد.

تبدیل زیر نظام های سند تحول بنیادین به ۱۵۵ پروژه اجرایی در آموزش و پرورش

دبیر ستاد اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین وزارت آموزش‌و‌پرورش اظهار داشت: سند تحول بنیادین در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسید و از آن زمان، اقدامات خوبی براساس آن انجام گرفت که از آن جمله می‌توان به تأسیس دانشگاه فرهنگیان، اجرای نظام ۶-۳-۳ و اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد.

دبیر ستاد اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین وزارت آموزش‌و‌پرورش ادامه داد: نقشه راه جدید و کاملی برای اجرای سند تحول بنیادین در دولت سیزدهم طراحی شده است که در آن، زیرنظام‌های مختلف را تبدیل به ۱۵۵ پروژه کرده‌ایم.

آغاز پذیرش اسکان موقت تابستان فرهنگیان از هفته جاری

‌فرایند اسکان موقت تابستان فرهنگیان از هفته جاری آغاز و تا بیستم شهریور ادامه خواهد‌ داشت. در ثبت‌نام غیرحضوری ‌فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به سامانه Eskan.medu.ir و از طریق درگاه خدمات الکترونیک دولت یا درگاه سها ‌کار ثبت‌نام را انجام و ‌نسبت به رزرو اتاق ‌اقدام کنند.همچنین متقاضیان با مراجعه به ستادها یا پایگاه‌های اسکان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام حضوری اقدام کنند.

وجود حدود یک میلیون دانش‌آموز رأی‌اولی

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود یک میلیون دانش‌آموز رأی‌اولی داریم که برای ترغیب و تشویق و کنشگری آن‌ها برنامه‌هایی در دست انجام است ادامه داد: به انتظارات دانش آموزان از رئیس جمهور، رئیس مجلس و نماینده مجلس ورود کرده‌ایم؛ دو برنامه با همکاری شبکه امید، بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جوانان هلال احمر در دست اجراست که می‌توان به طرح «مثبت دما» و پویش «پای کار ایران» که از شبکه افق، امید و شبکه شاد پخش می‌شود، اشاره کرد.

نظر شما