شناسهٔ خبر: 67198090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایان راه موبایل‌قاپان جوان/ سرقت با داروی بیهوشی

تهران بزرگ - ایرنا - سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو نفر سارق منزل در محدوده نیاوران خبر داد و گفت: در راستای طرح مبارزه با سارقان موبایل‌قاپ، عوامل کلانتری ۱۳۹ مرزداران در حال گشت زنی بودند که طی خبر واصله مبنی بر یک فقره سرقت توسط دو سارق جوان با موتورسیکلت، برای دستگیری آنها دست به کار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد افشار روز شنبه در تشریح این خبر افزود: پس از حضور عوامل تجسس کلانتری در محل، متهمان شناسایی شده و با مشاهده ماموران سریعا با موتورسیکلت خود که دارای پلاک مخدوش بود متواری شدند که پس از طی مسافتی، با ایجاد طرح مهار و استفاده از قانون بکارگیری سلاح، ماموران موفق شدند موتورسیکلت را متوقف کنند و راکب و سرنشین آن را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: در بازرسی اولیه از متهمان، یک عدد گوشی مسروقه که به تازگی سرقت کرده بودند به همراه دو قبضه سلاح سرد و یک عدد اسپری اشک آور کشف و به همراه متهمان به کلانتری انتقال داده شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهمان به جرم خود مبنی بر موبایل قاپی اعتراف کرده و تعداد ۶ نفر از شکات شناسایی شدند و کشف جرائم و شناسایی شکات دیگر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ افشار یادآور شد: شهروندان با رعایت توصیه‌های پلیسی در محل‌های عمومی و پرتردد حتما از از هندزفری استفاده کنند و از قرار دادن موبایل خود در معرض دید عموم خودداری نمایند تا از وقوع این نوع سرقت جلوگیری کنند.

دستگیری سارق حرفه‌ای با استفاده از ترفند داروی بی‌هوشی

رییس پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری سارق حرفه‌ای در ترمینال جنوب خبر داد و گفت: در پی مراجعه احدی از شهروندان مبنی بر سرقت لوازم شخصی ایشان و بیهوش شدن پس از صرف چای، ماموران کلانتری ۲۰۸ ترمینال جنوب تحقیقات را آغاز کردند.

سرهنگ علی قاسم‌پور ادامه داد: طبق تحقیقات و بررسی‌ها، مشخص شد متهم ۳۵ ساله که کارگر سوپر مارکتی در ترمینال جنوب بوده و مسافرانی که برای استراحت و صرف چای و آبمیوه به این فرد مراجعه می‌کردند، پس از بیهوش کردن آنها با ریختن دارو در نوشیدنی، لوازم قیمتی، تلفن همراه و وجه نقد آنها را سرقت می‌کرد.

وی تاکید کرد: ماموران کلانتری با اقدامات فنی پلیسی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضایی، در یک عملیات منسجم پلیسی متهم در مخفیگاه خود غافلگیر و دستگیر شد و اموال به سرقت رفته از مالباختگان در مخفیگاهش کشف شد.

سرهنگ قاسم‌پور افزود: در تحقیقات صورت گرفته، متهم به سرقت‌های انجام شده به صراحت اقرار کرده و سوژه‌های خود را از بین مسافرانی که به تنهایی سفر می‌کردند و همراهی نداشتند انتخاب می‌کرد؛ همچنین دو نفر از شکات شناسایی شده و شناسایی شکات دیگر و کشف جرائم احتمالی وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی، پس از تشکیل پرونده به دادسرا منتقل شد.

سرهنگ قاسم پور به شهروندان به ویژه مسافران توصیه کرد که از فروشگاه‌های معتبر و دارای جواز کسب خرید نمایند و از گرفتن نوشیدنی و یا خوراکی از افراد غریبه خودداری کرده و از پلمب بودن محصول خریداری شده، اطمینان حاصل نمایند.

نظر شما