شناسهٔ خبر: 67197782 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی در بیمارستان صحرایی هلال احمر در صحرای عرفات

رئیس جمعیت هلال احمر از فعالیت بیمارستان سیار و صحرایی هلال‌ احمر در صحرای عرفات خبر داد و گفت: این بیمارستان شامل بخش زنان، بستری، کلینیک‌های تخصصی، آزمایشگاه، سونوگرافی و داروخانه است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در رابطه با آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به حجاج گفت: بیمارستان صحرایی هلال‌احمر در صحرای عرفات برای خدمات‌رسانی به حجاج ایرانی تجهیز و شروع به کار کرد.

وی افزود: بیمارستان صحرایی هلال‌ احمر در منا نیز با ظرفیت و توان بیشتر برپا شده و آماده ارائه خدمات اورژانس، آزمایشگاه، اتاق عمل و ... است.

کولیوند خاطرنشان کرد: ۹ مکتب (درمانگاه) نیز با حضور کادر درمان هلال‌ احمر کشورمان و برای خدمت به حجاج ایرانی در صحرای عرفات و منا برپا شده است.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به آمادگی کادر درمان این جمعیت در ایام تشریق گفت: در حال حاضر همه زائران ایرانی، در صحرای عرفات حضور دارند. برای ارائه خدمات بهتر یک بیمارستان صحرایی شامل سه بخش، بخش ویژه، بخش بانوان و آقایان راه‎اندازی شده است.

وی با اشاره به این که این بیمارستان دارای بخش‎های تخصصی، کلینیک تخصصی، آزمایشگاه، داروخانه و سونوگرافی است، ادامه داد: علاوه بر این، محل اسکان زائران به ۹ مکتب تقسیم شده است و در این بخش‌ها کلینیک تخصصی با حضور پزشکان جمعیت هلال‎‌احمر ایران، آماده ارائه خدمات هستند و درصورتی که زائران نیاز به ارائه خدمات بیشتری داشته باشند، به بیمارستان صحرایی منتقل می‏شوند.

کولیوند با بیان این که حال عمومی زائرانی که در بیمارستان‌های عربستان عمل جراحی داشتند، خوب است، افزود: کاروان وقوف اضطرای نیز، شامل زائرانی که در بیمارستان‎های عربستان عمل جراحی داشتند، در حال رسیدن به صحرای عرفات هستند تا در بیمارستان صحرایی و تحت حمایت و مشاوره کادر درمان جمعیت، اعمال خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: در مشعر نیز، دو مرکز با امکانات کامل آماده ارائه خدمات به زائران ایرانی است.

رئیس جمعیت هلال‌ ‎احمر گفت: کادر درمان جمعیت هلال ‎احمر با تمام توان و ظرفیت، آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

<div id="video-display-embed-code_416701" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4778164/416701?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما