شناسهٔ خبر: 67196687 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی؛

سند ملی خواندن با محوریت پنج بخش اجرا می‌شود

سجاد محمدیان، مدیرکل دفتر پژوهش و آموزش نهاد از اجرای سند ملی خواندن با محوریت ۵ بخش تولید مواد خواندنی، عمومی سازی خواندن، دسترسی، آموزش و پژوهش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سجاد محمدیان، مدیرکل دفتر پژوهش و آموزش نهاد مهمان تلفنی برنامه «مجله تصویری حوالی کتاب» تلویزیون اینترنتی کتاب شد و به ارائه توضیحاتی در خصوص سند ملی ترویج خواندن و مطالعه مفید پرداخت.

مدیرکل دفتر پژوهش و آموزش نهاد در خصوص محتوای سند ملی خواندن، گفت: محتوای این سند را می‌توان به پنج بخش تقسیم کرد. بخش اول، تولید مواد خواندنی شامل کتاب و نشریه است؛ در این سند سعی شده از تولید کتاب‌های چاپی و الکترونیک حمایت و به طور ویژه برای خردسالان و کودکان و نوجوانان، محتوا تولید شود. بخش دوم سند، به عمومی‌سازی موضوع خواندن می‌پردازد؛ در این بخش تلاش کردیم با استفاده از تمامی رسانه‌های موجود و آموزش و پرورش، بحث عمومی‌سازی خواندن، محقق شود. بخش بعدی سند مربوط به دسترسی است و تلاش کرده‌ایم امکان دسترسی عادلانه به کتاب را با محوریت کتابخانه‌های عمومی برای تمامی مردم کشور فراهم کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پژوهش از دیگر بخش‌های این سند، شامل مباحث حمایتی است. مسئولیت عمده پیگیری و اجرای مصوبات سند خواندن بر عهده دبیرخانه سند خواهد بود که در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مستقر است.

محمدیان در خصوص ضمانت اجرای طرح گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، حکم قانون را دارد و اجرای آنها الزامی است.

نظر شما