شناسهٔ خبر: 67196508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان:

سکته در احیا و بازسازی بافت تاریخی گرگان| برنامه مشخصی برای توسعه پایدار بافت وجود ندارد

گرگان- رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان گفت: در عمر شورای گذشته اتفاقات مثبتی در بافت تاریخی گرگان رخ داد که جنس عمرانی داشت اما طی دو سال اخیر شاهد سکته ای در رسیدگی به موضوعات بافت بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد مرتضوی صبح شنبه در نخستین جلسه کمیسیون احداث اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در سال ۱۴۰۳ که بصورت مشترک با کمیسیون گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: برای کیفی تر شدن فضای گردشگری استان باید ببینیم متخصصان چه پیشنهاداتی ارائه می کنند، قطعا باید نقشه راه تغییر کند و این تغییر جز با نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه مقدور نیست.

رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان افزود: در عمر شورای گذشته اتفاقات مثبتی در بافت تاریخی گرگان رخ داد که جنس عمرانی داشت.

وی اضافه کرد: این اتفاقات سبب شد تعدادی از فعالان اقتصادی اقدام به ایجاد رستوران و اقامتگاه کنند و در واقع بافت تاریخی گرگان به دیگران که شناختی از آن نداشتند معرفی شد اما طی دو سال اخیر شاهد سکته ای در رسیدگی به موضوعات بافت بودیم.

مرتضوی ادامه داد: البته بخشی از این اتفاق به استقبال بخش خصوصی بر می گردد و شاید سرمایه گذرانی که طی سال های اخیر اقدام به سرمایه گذاری در این ناحیه کردند به مقاصد خود نرسیدند و کنار کشیدند.

وی ادامه داد: دلیل دیگر این موضوع هم عدم هم افزایی بین بخش خصوصی و دستگاه های مرتبط است که امیدواریم روند پیشرفت بسیار بیشتر و بهتر باشد.

رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: گرچه اقدامات انجام شده در بافت تاریخی گرگان خوب بوده اما در چهارچوب مشخص رخ نداده است و طبق نظر فعالان و کارشناسان این حوزه؛ برنامه ای که بافت را به توسعه پایدار برساند، وجود نداشته است.

مرتضوی متذکر شد: برای احیا و بازسازی بافت تاریخی به برنامه جامع و بالادستی نیاز داریم که در چهارچوب آن اقدامات اجرایی تعریف و وظیفه هر دستگاه و تامین مالی مشخص برای آن تعریف شود.

وی در پایان از تشکیل کمیته ویژه ای به دبیری اتاق بازرگانی گرگان خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد به کمک این کمیته چشم انداز مشخصی برای بافت تاریخی گرگان تعیین و بروز رسانی شود و به صورت میدانی و واقعی بااستفاده از آنچه در اختیار داریم به پیگیری موضوعات بپردازیم.

نظر شما