شناسهٔ خبر: 67196154 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

OpenAI می‌خواهد دیگر یک سازمان غیرانتفاعی نباشد - اکونیوز

اقتصاد ایران: طبق اعلام سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، این استارتاپ فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی می‌تواند به سازمان انتفاعی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

سم آلتمن از بنیانگذاران OpenAI که اکنون در نقش مدیرعامل این شرکت فعالیت دارد، در صحبت‌هایی با برخی سهامداران، از احتمال تغییر ساختار مدیریتی استارتاپ مذکور به نهاد انتفاعی خبر داده؛ این موضوع که قطعاً تحول بزرگی در دنیای هوش مصنوعی محسوب می‌شود، هنوز به‌طور رسمی از طرف OpenAI تأیید نشده است.

آلتمن در صحبت‌های خود به احتمال تبدیل OpenAI از سازمان غیرانتفاعی به شرکت انتفاعی اشاره کرد. این نوع ساختار که قبلاً در شرکت‌هایی مثل Anthropic و xAI نیز مورد استفاده قرار گرفته، به OpenIA اجازه می‌دهد علاوه‌بر حفظ تعهد به رسالت اولیه‌ی خود، از مزایای شرکت‌های انتفاعی ازجمله جذب سرمایه و انعطاف‌پذیری بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها بهره‌مند شود.

مقالات مرتبط:
  • اپل طبق گزارش‌ها بابت اضافه‌شدن ChatGPT به آیفون، هیچ پولی به OpenAI پرداخت نمی‌کند
  • درآمد OpenAI طبق گزارش‌ها طی ۶ ماه دوبرابر شده است

هنوز نمی‌دانیم آیا OpenAI در نهایت تصمیم به تغییر ساختار خود خواهد گرفت یا خیر. به‌هرحال، این موضوع که شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین و پیشروترین شرکت‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی به‌سمت انتفاعی‌شدن حرکت کند، بحث‌های داغی را میان کارشناسان و علاقه‌مندان فناوری ایجاد است.

نظر شما