شناسهٔ خبر: 67196002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد؛

پورمحمدی: درباره بزرگی کوروش و خدمات به حوزه تمدنی ایران تردید ندارم

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه درباره بزرگی کوروش و خدمات به حوزه تمدنی ایران تردید ندارم، گفت: براساس مطالعات تاریخی خود، شکوه و عظمت ایرانِ باستان را خوب احساس کرده‌ام.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: براساس مطالعات تاریخی خود، شکوه و عظمت ایرانِ باستان را خوب احساس کرده‌ام.

وی افزود: درباره بزرگی کوروش و خدمات به حوزه تمدنی ایران تردید ندارم، مرحوم علامه طباطبایی، فیلسوف و مفسر برجسته تاریخ معاصر ما و حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، مرجع بزرگوار تقلید و مفسر برجسته قرآن و همچنین ابول‌الکلام آزاد، از دانشمندان برجسته هندی بر این نظر هستند، ذوالقرنین که در قرآن از خوبی و بزرگی از او یاد شده است، همان کوروش است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه ایرانِ باستان را بخشی از هویت ایرانیان می‌‎دانم، اظهار کرد: هویتی که البته با ظهور اسلام عزیز به اوج و جلال خود رسید، این نکته را باید درباره داوطلب ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم می‌دانستید.

حجت‌الاسلام پورمحمدی همچنین خاطرنشان کرد: اگر آنچه در تاریخ برای کوروش گفته‌اند و اگر به تفسیر علامه طباطبایی و آیت‌الله مکارم شیرازی و دیگران اعتماد داشته باشیم، باید به این پیشینه افتخار کنیم.

 

نظر شما