شناسهٔ خبر: 67187240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نگاه تحلیلگر / گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با مهدی عرب صادق

پورمحمدی وزنه تعادل مناظرات انتخاباتی می‌شود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: ماندن آقای پورمحمدی در صحنه انتخابات را برای پیشگیری از این بداخلاقی‌ها مفید می‌دانم چون مانع پاشیدن بذر یأس و ناامیدی در جامعه خواهد شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - دو هفته تا برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی است و 6 کاندیدای حاضر در صحنه در حال عرضه برنامه ها و دیدگاه های خودشان به افکارعمومی هستند اما در این میان بسیاری از حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی را پدیده این دوره از انتخابات معرفی می کنند.

مهدی عرب صادق در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره مواضع و دیدگاه‌های انتخاباتی مصطفی پورمحمدی گفت: آقای پورمحمدی متعلق به جبهه راست سنتی است و نمی شود اصالت اصولگرای و انقلابی گری را از او جدا کرد. انتظار می رود آقای پورمحمدی در قامت کاندیدای مشفق و دلسوز نقش آفرینی کند و جلوی بداخلاقی های برخی کاندیداها را بگیرد.

وی با بیان اینکه برخی کاندیداها خود را از پیش برنده می دانند، افزود: طیف آقای جلیلی نشان داده اند که اخلاق سیاسی پسندیده ای ندارند و این بداخلاقی های سیاسی اگر وارد فضای مناظراتی شود قطعا برای نظام، کشور و مردم هزینه خواهد داشت. سبقه سیاسی، خیرخواهی و عقلانیت آقای پورمحمدی این امید را در دلسوزان انقلاب زنده نگه می دارد که مانع این هزینه تراشی ها شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه شأن و جایگاه آقای پورمحمدی را فراتر از رقابت های انتخاباتی خواند و یادآور شد: او وزنه تعادل مناظرات انتخاباتی می‌شود یعنی مانع خواهد شد که برخی کاندیداها و هوادران شان بخواهند با یکسری بداخلاقی ها عرصه انتخابات را سبک کنند یا سطح آن را پایین بیاورند.

وی با اشاره به سابقه انقلابی گری، فعالیت سیاسی و اجرایی مصطفی پورمحمدی افزود: نظام و انقلاب قطعا از روحانیت قابل تفکیک نیست و آقای پورمحمدی امروز مسئولیت مهم دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز را برعهده دارد و چون خیرخواهی او برای انقلاب و کشور بر کسی پوشیده نیست، می تواند با ایفای نقش دلسوز انقلاب و نظام صحنه رقابت های انتخاباتی را مدیریت کند؛ سایر کاندیداها چنین ویژگی ندارند یا خیلی از این جایگاه دور هستند.

عرب صادق درباره فشار اردوگاه های انتخاباتی قالیباف و جلیلی برای از صحنه خارج کردن سایر نامزدهای اصولگرا اظهار کرد: شأن روحانیت بودن در انتخابات است تا پایان. بررسی مناظرات چندین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهد بداخلاقی ها عامل یأس و ناامیدی مردم شده است بنابراین ماندن آقای پورمحمدی در صحنه انتخابات را برای پیشگیری از این بداخلاقی ها مفید می دانم چون مانع پاشیدن بذر یأس و ناامیدی در جامعه خواهد شد.

 

نظر شما